984780_92896433
Foto: stock.xchng
Jaunā koronavīrusa dēļ patēriņa konfidences rādītāji nokritušies līdz 2008. gada līmenim. Straujākais konfidences rādītāju kritums vērojams mazumtirdzniecības un pakalpojumu sektoros. Piemēram, mazumtirdzniecības konfidences līmenis no +8.1 krities līdz -3.9 punktiem kopš šī gada janvāra. Kā portālu "Delfi" informēja "Coface" ekonomisti, papildus šo rādītāju kritumam arī patērētāju konfidences rādītāji pavājinās ārkārtējās situācijas ietekmē.

Konfidences rādītāji ir statistiskie indikatori, kas raksturo vispārējo situāciju nozarē, balstoties uz rezultātiem, kas iegūti biznesa aptauju rezultātā, kurās uzņēmēji iztaujāti par to pašreizējo ekonomisko situāciju un viņu cerībām par turpmāko uzņēmuma un ekonomikas attīstību. Pavisam tiek izstrādāti pieci atsevišķi konfidences rādītāji – rūpniecībai, būvniecībai, pakalpojumiem, mazumtirdzniecībai un patērētājiem.

Kopš 2020. gada janvāra mazumtirdzniecības konfidences līmenis ir samazinājies no +8.1 līdz -3.9. Mazumtirdzniecības nozari galvenokārt ietekmējuši ieviestie ārkārtējās situācijas noteikumi un zemāka personu mobilitāte to ietekmē. Marta konfidences rādītāji neuzrāda pilnīgu Covid-19 ietekmi uz ekonomiku, jo lielākā daļa noteikumu tika ieviesti marta vidū, tādēļ sagaidāms, ka šie rādītāji aprīļa laikā vēl pazemināsies.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!