Latvijas saldumu zīmols "Laima" šogad atzīmē 150 gadu jubileju, tādēļ par godu jubilejai uzņēmuma meistari radījuši īpašu saldumu kolekciju, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.
"2020. gads ir izaicinājumiem piepildīts, tomēr mēs neaizmirstam par nozīmīgiem notikumiem mums un mūsu zīmoliem. Šis gads ir patiesi svarīgs zīmolam "Laima", kas atzīmē 150 gadu jubileju un kuram top jaunas mājās Ādažos. Līdz ar jauno ražotni Ādažos, mēs šogad veidojam spēcīgu pamatu mūsu "Laimas" nākamajiem 150 gadiem, stiprinot meistarību un prasmes pēc labākajām zīmola tradīcijām," uzsver "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.
"Laimas" meistari radījuši īpašu jubilejas kolekciju pēc labākajām "Laimas" tradīcijām ar septiņiem jaunumiem, izceļot zīmola klasiskās garšas un piedāvājot tās jaunā formātā. Iedvesmojoties no iemīļotām konfekšu garšām, tapušas četras jaunas šokolādes tāfelītes – "Rudzupuķe", "Vētrasputns", "Piena lāse" un "Bārbele". Papildus tam radīta "Jubilejas" konfekte, īpaša šokolādes konfekšu izlase, kā arī zefīri "Maigums Serenāde".
Zīmola "Laima" pirmsākumi meklējami 1870. gadā, kad Rīgā, Zaļajā ielā 4, Teodors Rigerts atvēra pirmo šokolādes ražotni Latvijā. Gadu gaitā Rigerta fabrika kļuva par vienu no lielākajām saldumu ražotājām Baltijā un Krievijā.
Tad 1921. gadā vairāki ebreju tirgotāji nodibināja saldumu fabriku "Maķedonija", kas atradās Rīgā, tagadējā Miera ielā (toreiz – Katrīnes ielā). Uzņēmums strauji auga, paplašināja darbību, un 1930. gadā tajā strādāja jau 500 darbinieki. 1925. gadā "Maķedonijas" dibinātāji izveidoja jaunu akciju sabiedrību ar nosaukumu "Laima", bet 1937. gadā Latvijas valdība uzpirka AS "Rigerts" un "Laima" akcijas, rūpnīcas apvienojot. Tādēļ pamatoti var teikt, ka mūsdienu "Laimas" šokolādes gatavošanas prasme sākusies 1870. gadā ar Rigerta fabrikas nodibināšanu.
"Laimas" sortimentu šobrīd veido vairāk nekā 200 dažādi šokolādes saldumi, kā arī tas turpina pilnveidoties un attīstīties. Līdz pat jaunās ražotnes darbības uzsākšanai, Rīgā turpinās "Laimas" saldumu ražošana ar specializāciju, ražojot šokolādes konfektes, šokolādes un graudaugu batoniņus, šerbetus, zefīrus, vafeļu konfektes, vafeļu tortes, marmelādes un arī "Laimas" ekskluzīvos, ar rokām gatavotos saldumus.
"Delfi" jau ziņoja, ka "Orkla Latvija" Ādažos durvis vērs "Laimas" jaunajai ražotnei, kuras būvniecībā un zīmola turpmākā attīstībā investēti 20 miljoni eiro.
"Orkla Latvija" ir organizācija, kas apvieno divus uzņēmumus – SIA "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" un SIA "Orkla Foods Latvija", kuru kopējais apgrozījums 2018. gadā bija 116,1 miljons eiro.
"Orkla Latvija" pārstāv tādus Latvijā iemīļotus zīmolus kā "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Taffel the Original Snacks", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Everest", "Latplanta" un citus.