Delfi foto misc. - 74897
Foto: Pexels
UX (user experience) jeb lietotāju pieredze ir patērētāja mijiedarbība ar produktu vai pakalpojumu, kam īpaša vērība jāpievērš digitālajā vidē, jo lietotāji kļūst arvien prasīgāki – neviens nav gatavs veltīt savu laiku un enerģiju, lai burtos cauri nepārskatāmām un lietotājam nedraudzīgām mājaslapām.

Raugoties no biznesa perspektīvas, UX mērķis ir radīt vieglu, efektīvu, ērtu un patīkamu pieredzi, kas rezultējas lietotāja ilgtermiņa lojalitātē pret produktu vai zīmolu. UX var attiekties gan uz produkta fiziskajām īpašībām, piemēram, ergonomisks naža rokturis, gan pakalpojumu ērtumu, piemēram, raits norēķinu process, iegādājoties preces tiešsaistē.

Tieši digitālajā vidē UX ir jāpievērš īpaša nozīme, jo tad, ja lietotājs ātri un ērti nespēj veikt kāroto darbību vai atrast nepieciešamo informāciju, viņš risinājumu meklē citur. Lai uzskatāmāk izprastu UX nozīmi, jāpiesauc mūžsenais piemērs ar iemītām zemes taciņām, kas pa diagonāli stiepjas pāri zālājam, lai gan apkārt tam ved asfaltēts celiņš. Tiesa – garāks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!