Krievijas tirgus Baltijas rudziem atvēries, jo Krievijā sliktas pērnā gada ražas un liela rudzu izstrādājumu pieprasījuma dēļ radies augstākās kvalitātes rudzu deficīts. "Krievija tradicionāli ir viena no graudu eksporta lielvalstīm, taču pērn daudzi Krievijas reģioni piedzīvoja ilgstošu sausumu, kā rezultātā radies rudzu iztrūkums. Tas Latvijas lauksaimniekiem pavēris ceļu graudu importam uz parasti teju slēgto Krievijas tirgu, kas ir liels izaicinājums gan sanitāro normu, gan sarežģīto muitas procedūru dēļ. Prognozējams, ka šogad rudzu eksports uz Krieviju turpināsies līdz šīs vasaras jaunās ražas mēnešiem – jūlijā-augustā," skaidro "Agerona" izpilddirektors Jaroslavs Orbidāns.
Latvija graudu eksportam uz Krieviju atrodas ģeogrāfiski izdevīgākā pozīcijā nekā citas Eiropas valstis, un preču piegādei uz Krieviju šobrīd tiek izmantots sauszemes – dzelzceļa transports. "Latvijas dzelzceļa infrastruktūra paver ceļu izdevīgiem loģistikas risinājumiem. Latvija šajā ziņā izkonkurē Lietuvu, kurai nav tiešās dzelzceļa satiksmes ar Krieviju. Rudzu eksportu pa jūras ceļiem šobrīd nelielā apmērā veic arī Polija, taču rudzu eksports no Latvijas šobrīd nodrošina apjoma ziņā lielāko plūsmu no rietumiem," saka Orbidāns.