darbs strādāt karjera
Foto: Shutterstock

Ārkārtējās situācijas ietekmē aprīlī kopējais AS "Sadales tīkls" sadalītās elektroenerģijas apjoms, salīdzinot ar 2019. gada aprīli, ir samazinājies par 6,8%. Lielākais elektrības patēriņa kritums – par 19,1%, ir tirdzniecības un sabiedriskās ēdināšanas nozarē, savukārt mājsaimniecību sektorā tas pieaudzis par 8,5%, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.

Divu mēnešu laikā, kopš Latvijā ir izsludināta ārkārtējā situācija, visās nozarēs ir vērojams elektroenerģijas patēriņa samazinājums.

Salīdzinot ar 2019. gada aprīli, tirdzniecības un ēdināšanas sektorā patēriņa apjoms krities par 19,1%, nerūpniecības objektos (birojos, kultūras, sporta objektos, viesnīcās u.c.) – par 14,9%, rūpniecības sektorā – par 5,6%, bet lauksaimniecības objektos par 3,9%.

Mājsaimniecībās aprīlī elektroenerģijas patēriņš ir pieaudzis par 8,5%, jo gan skolēni, gan pieaugušie turpina mācīties un strādāt attālināti, tomēr, salīdzinot ar šā gada martu, tas ir samazinājies par 5%, jo līdz ar gaisa temperatūras paaugstināšanos elektroenerģijas patēriņam ir tendence samazināties ikvienā mājsaimniecībā.

"Paredzam, ka, pakāpeniski atceļot ierobežojumus, uzņēmumi atsāks savu darbību un arī elektrības patēriņš atjaunosies iepriekšējā līmenī, tomēr ir skaidrs, ka kopējais gada sadalītais elektroenerģijas apjoms būs mazāks nekā iepriekšējos gados. Lai gan elektroenerģijas patēriņa kritums samazinās arī AS "Sadales tīkls" ieņēmumus, apzināmies, ka uzņēmuma operatīvo darbu tas nedrīkst ietekmēt un plānotie darbi, kas saistīti ar drošu elektroapgādi, ir jāveic neatkarīgi no ārējiem apstākļiem," norāda "Sadales tīkla" izpilddirektors Sandis Jansons.

Uzņēmumā atgādina, ka tāpat kā līdz šim klientiem ir pieejami visi AS "Sadales tīkls" pakalpojumi un uzņēmums turpina veikt operatīvo darbu, lai ikvienai mājsaimniecībai un uzņēmumam nodrošinātu nepārtrauktu elektroapgādi.

Tāpat uzņēmums atgādina, ka klientiem joprojām ir iespēja gan patstāvīgi, gan arī uz laiku (līdz deviņiem mēnešiem) samazināt elektrotīkla pieslēguma jaudu, lai samazinātu savus maksājumus dīkstāves laikā, kā arī atteikties no pieslēgumiem, kuri nākotnē nebūs nepieciešami.

Martā un aprīlī klienti šādu iespēju izmantoja 1804 pieslēgumos. Sīkāk ar piedāvātajiem risinājumiem var iepazīties mājas lapā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!