"Pirmais šoks biznesa vidē ir pārvarēts, un lielākā daļa uzņēmumu ir pieņēmusi šo situāciju kā jauno normālo," intervijā portālam "Delfi" teic Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Kaspars Rožkalns. Viņš vērtē, kāda ir uzņēmēju interese par iespēju diversificēt tirgus, atrast jaunas nišas, kā arī uzteic mūsu uzņēmēju ambīcijas un apņēmīgo noskaņojumu pandēmijas laikā.
Rožkalns norāda, ka atsevišķās nozarēs uzņēmēji ir pat spējuši strauji kāpināt savas ražošanas jaudas un apgrozījumu. Uzskatāmākie piemēri ir pārtikas nozarē, būvmateriālu ražošanā, loģistikas risinājumos un individuālo aizsardzības līdzekļu ražošanā. Faktiski no nulles punkta salīdzinoši īsā laikā 16 uzņēmumi ir uzsākuši ražot dezinfekcijas līdzekļus, 52 uzņēmumi higiēnas maskas, bet pieci uzņēmumi ir gatavi uzsākt sertificētu medicīnas masku ražošanu.
Tomēr situācija pa nozarēm ir ļoti atšķirīga. Ir nozares, kur objektīvi mainīt savu biznesa modeli pandēmijas laikā ir gandrīz neiespējami vai arī to var izdarīt ļoti ierobežotā apjomā, piemēram, tūrismā, aviācijā, kultūras jomā. Savukārt ir jomas, kurās pieprasījums tikai aug. Viena no tādām ir digitālie pakalpojumi un tehnoloģiskie risinājumi. "Divu mēnešu laikā esam iemācījušies strādāt attālināti, uzņēmēji arvien plašāk apgūst tiešsaistes tirdzniecības iespējas. Tam visam ir nepieciešami digitālie risinājumi, tādēļ pieprasījums pēc informācijas tehnoloģiju pakalpojumiem pieaug gan Latvijā, gan pasaulē kopumā," norāda LIAA direktors.
Viņu patīkami pārsteigusi LIAA 15 biznesa inkubatoru uzņemšanas rezultāti aprīlī. No 211 uzņēmējiem, kuri iesniedza savus pieteikumus, vīrusa pandēmijas dēļ neviens neatteicās, kopumā varēja uzņemt 74 uzņēmumus, kas nozīmē, ka konkurss bija trīs kandidāti uz vienu vietu.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv