<a rel="cc:attributionURL" href="https://unsplash.com/@arstyy">Austin Neill</a> / <a rel="license" href="https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/">cc</a>

Naudu par iegādāto biļeti var saņemt tikai par atceltiem pasākumiem, informēja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane.

Gertmane sacīja, ka naudu var saņemt atpakaļ tikai tādā gadījumā, ja pasākums ir atcelts vai pusgadu pēc ārkārtējās situācijas pasākuma organizators patērētājam nav piedāvājis apmeklēt citu, līdzvērtīgu pasākumu, to pašu, uz kuru patērētājs ir iegādājies biļeti, vai arī tad, ja pasākums nenotiek vispār.

"Ārkārtējās situācijas laikā pārsvarā pasākumi tiek pārcelti, kas nozīmē, ka patērētājiem šie pārceltie pasākumi ir saistoši, tie ir jāapmeklē. Ja patērētājs to nevēlas, tad naudu par biļeti nevar saņemt. Bet tādā gadījumā, ja ir atcelti pasākumi, patērētājiem vajadzētu saņemt par biļetēm samaksāto naudu. Ja par pasākuma norisi joprojām nav skaidrības, patērētājam ir jāgaida seši mēneši pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas," skaidroja Gertmane.

PTAC pārstāve atkārtoti uzsvēra, ka ārkārtējās situācijas laikā patērētājam ir jārēķinās, ka kultūras pasākumu var pārcelt uz citu laiku, kura norise jāpaziņo ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc ārkārtējās situācijas beigām. Ja pusgada laikā pasākuma rīkotājs paziņo, ka kultūras pasākums tiek atcelts, patērētājam ir tiesības pieprasīt par biļetēm samaksāto naudu.

"Ja pasākums tiek pārcelts, tad patērētājs apmeklē šo pasākumu. Tomēr tādā gadījumā aktualizējas jautājums, vai pasākums būs tieši tāds pats, kā izziņots, vai tas notiks dienā, kad patērētājs pasākumu var apmeklēt. Ja, piemēram, patērētājs uz pasākumi ir iegādājies autorizēto biļeti, būtu ļoti labi, ja rīkotāji varētu nodrošināt, ka tās ir nododamas citiem," pauda Gertmane.

Teorētiski pasākumu rīkotājam ir tiesības ārkārtējās situācijas laikā patērētājam piedāvāt līdzvērtīgu pasākumu, tomēr, kā norāda PTAC pārstāve, ņemot vērā valstī noteiktos pulcēšanās ierobežojumus, to īstenot praktiski nav iespējams.

Gertmane pastāstīja, ka, vēršoties PTAC, daļa cilvēku pauž bažas, ka nevarēs tikt uz pārceltajiem pasākumiem, vai tajos neuzstāsies iepriekš izziņotie mākslinieki.

Piemēram, aprīlī patērētāji vērsušies PTAC ar sūdzībām par izklaides, sporta un atpūtas pakalpojumiem. Kopumā gada ceturtajā mēnesī patērētājiem sniegtas 85 konsultācijas par situācijām, kad nenotiek izklaides, sporta un kultūras pasākumi, kas ir par 88,9% vairāk nekā pērn aprīlī.

Kā pastāstīja Gertmane, sūdzību saturs ir ļoti līdzīgs. Patērētāji lūdz konsultācijas ne tikai par kultūras pasākumiem, bet arī par pakalpojumiem, kas saistīti ar sportu un izklaidi.

"Patērētāji jautā arī par dāvanu kartēm, par sporta klubiem un līdzīgiem pakalpojumiem. Viena no problēmām, ar kuru sastopas cilvēki, ir tā, ka pasākums ir pārcelts, atcelts, vai par tā norisi nav nekādu ziņu, tāpēc cilvēki interesējas, kā var atgūt par biļetēm samaksāto naudu," skaidroja Gertmane.

Jau rakstīts, ka Latvijas valdība ārkārtējo situāciju valstī pagarināja līdz 9.jūnijam, vienlaikus lemjot par sociālās distancēšanās pasākumu mīkstināšanu, tostarp atļaujot pulcēšanos gan iekštelpās, gan ārā organizētos, publiskos pasākumos līdz 25 cilvēkiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!