telefons soctīkli internets
Foto: Shutterstock
Kā liecina pirms četriem gadiem veikts "Nielsen Norman Group" pētījums, 60% mājaslapu nesekmīgu apmeklējumu iemesls ir nespēja atrast informāciju. Šajā pētījumā tas nozīmēja, ka vēlamā informācija lapā kaut kur bija, bet lietotājiem to neizdevās atrast vai gluži vienkārši nepietika pacietības to darīt. Šim lietotāju pieredzes galvenajam klupšanas akmenim iespējami vairāki iemesli.

Saskaņā ar "Gemius Ranking" datiem šobrīd Latvijā 52% gadījumu mājaslapas tiek skatītas mobilo ierīču ekrānos. Pirms pieciem gadiem tie bija tikai 16%, tādēļ daudzas šodien lietotās mājaslapas veidotas, galvenokārt apgūstot "Desktop" iekārtu ekrānus. Ko tas maina attiecībā uz veidu, kā uztveram mājaslapas? Mobilajām iekārtām ir ne vien mazāks ekrāna laukums, bet tās arī ir daudz nepiemērotākas lasīšanai, jo tiek lietotas kustībā, dažādā apgaismojumā un ik pa laikam lasītāju iztraucē paziņojumi no sociālajiem tīkliem.

Tas savukārt ir veicinājis to, ka cilvēki informāciju arvien vairāk "skenē", proti, haotiski meklē atslēgas vārdus, attēlus, simbolus, kas palīdzētu atrast kāroto, nevis apgūst piedāvāto saturu no A līdz Z. Problēmas rodas brīdī, kad, labu gribēdami, mājaslapu veidotāji ir radījuši labi daudz, taču lietotājam ne pārāk draudzīgu saturu, kas šo skenēšanu stipri apgrūtina. Tāpēc pēc nerezultatīvas maldīšanās un meklējumiem lietotājs gluži vienkārši met plinti krūmos, jo pacietība ir galā. Te būtu jāpievērš uzmanība četriem svarīgiem punktiem, lai parūpētos par veiksmīgu lietotāju pieredzi informācijas meklēšanā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!