"Mērķi šim gadam nav mainīti, taču mēs saprotam, ka tos nebūs viegli īstenot. Pagaidām prognozēt nav īsti iespējams, tādēļ arī mērķus mainīt nav īsti jēgas. Mērķus varēs mainīt tad, kad situācija kļūs daudzmaz stabila un būs iespējams kaut ko prognozēt," viņš rezumēja.
Geidāns kopumā situāciju "Latvijas balzama" darbības segmentā jaunā koronavīrusa ārkārtas apstākļos raksturoja kā ļoti nenoteiktu, jo patēriņš un situācija tirgos nav prognozējams. Līdz ar to "Latvijas balzams" ražošanas un tirdzniecības plānus veic ļoti īsam termiņam uz priekšu, plānojot darbību augstākais mēnesi uz priekšu.
Uzņēmuma vadītājs pastāstīja, ka uzņēmums galvenos eksporta produktus citu valstu tirgiem Eiropā piegādāja galvenokārt HoReCa segmentam. Pamata ārvalstu realizācijas tirgi bija Portugāle, Spānija, Lielbritānija un Grieķija, kurās kā Covid-19 smagāk skartajās valstīs HoReCa segments praktiski apstājās. Pārējās valstīs eksporta apmēru ziņā ir atšķirīga situācija, kā kurā. Kopumā abiem "Latvijas balzams" lielākajiem eksporta produktiem ir novērots būtisks kritums. Lietuvā ar pārdošanu apmēriem daudz maz viss ir kārtībā, kamēr Krievijā un Ukrainā nav pasūtījumu.
"Latvijas balzams" vadītājs atzina, ka Covid-19 dēļ ražošanas līnijas, kas iepriekš ražoja eksportam, strādā mazāk. Jo kopumā kompānijas eksporta apjomi koronavīrusa pandēmijas ietekmē ir būtiski sarukuši. Vietējā tirgū ir pieauguši stiprā alkohola pārdošanas apjomi, bet dzirkstošo vīnu - kritušies. Tas vairāk ir svētku dzēriens, ko biežāk lieto kompānijās, bet pulcēšanos ārkārtējās situācijas ierobežojumi līdz šim lieguši.
Viņš pastāstīja, ka "Rīgas melnā balzama" pārdošanas apjomi Latvijā būtiski nav mainījušies. Ārkārtējas situācijas ietekmi uz pārdošanas un eksporta apmēriem kopumā kompānija sāka just martā. Aprīlī eksporta apjomi jau samazinājās būtiski. Bija cerība, ka situācija uzlabosies ātrāk, taču tagad ir skaidrs, ka tik drīz tas nebūs, taču tagad tie ir pārcelti uz maiju, jūniju vai vispār atcelti.
Tajā pašā laikā "Latvijas balzams" ļoti minimāli izjutis piegāžu ķēdes traucējumus. "Situācija ar piegādātājiem ir stabila, un tie ir spējuši sakārtot savus procesus. Mēs ļoti minimāli izjūtam piegāžu ķēdes traucējumus, tostarp no Eiropas. Ir atsevišķas piegādes, kas kavējas, bet kopumā situācija ir stabila. Tādēļ mūsu pamatuzdevums šobrīd ir spēt saražot tos apjomus, kas ir nepieciešami," viņš sacīja.
Pēc Geidāna teiktā, pandēmijas dēļ spirta cena ir ievērojami pieaugusi. Daudzas valstis ir aizliegušas vai apturējušas spirta eksportu, arī "Latvijas balzams" spirta piegādātājus Eiropā šis aizliegums ir ietekmējis. Tāpēc "Latvijas balzams" saņem spirtu no grupas uzņēmumiem Krievijā. Krievija spēj nodrošināt spirta ražošanas apjomus, taču, epidemoloģiskajai situācijai pasliktinoties, arī tā var aizliegt spirta eksportu, viņš pieļāva.
Komentējot to, vai veiktas kādas izmaiņas "Latvijas balzms" produktu portfelī, viņš teica, ka visi jaunie produkti ir palikuši sarakstā. Tos, kas bija šogad plānoti, kompānija ražos. Taču pagaidām ir atcelta produktu ražošana, kas bija plānoti vēlākam laikam. "'Šobrīd tirgū virzīt pilnīgi jaunu produktu, kas visiem nav akūti nepieciešams, ir ļoti sarežģīti," atzina Geidāns.
Pandēmijas dēļ arī "Latvijas balzams" nedaudz bija spiests samazināt darbinieku skaitu – no kopumā vairāk nekā 600 darbiniekiem tika atlaisti mazāk nekā 20 darbinieki. "Tas bija vairāk saistīts ar projektiem, ne tieši ražošanu. Mēs, protams, ceram, ka, kad situācija normalizēsies, tad darbinieki tiks pieņemti atpakaļ darbā," viņš pauda.
Tāpat viņš pastāstīja, ka ārkārtējās situācijas laikā vairums kompānijas esošo biroja darbinieku strādā attālināti. Arī ražošanas procesā ir izmaiņas – nodrošināta ražošanas maiņu savstarpēja nesatikšanās.
"Latvijas balzama" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" otrajā sarakstā. Kopš 2015. gada uzņēmums ir daļa no "Amber Beverage Group".