RIA12-1016899_2692
Foto: RIA Novosti/Scanpix
Dzērienu patēriņam kopumā arī Baltijā lielākais trieciens līdz šim Covid-19 pandēmijas laikā bijis apstājies darbs HoReCa sektorā, intervijā lēsa dzērienu ražotāja uz izplatītāja "Coca-Cola HBC" Polijas un Baltijas ģenerāldirektors Jāks Mikels.

Viņš teica, ka šā gada pirmajā ceturksnī kompānija Covid-19 ietekmi nejuta, rezultāti bija labi, dzērienu segmentā Baltijas valstīs un Polijā bija izaugsme un arī uzņēmuma pārdošanas apjomi pieauga. Līdz ar to ārkārtējā situācijā "Coca-Cola HBC" iegāja no ļoti labām pozīcijām. Taču kopš aprīļa situācija ļoti mainījusies - visā dzērienu segmentā ir kritums.

"Pēdējās nedēļās samazinājums, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, bija aptuveni 15%. Mēs esam viens no lielākajiem spēlētājiem dzērienu tirgū, un, ja tirgū ir kritums, tad, protams, tas skar arī mūs," atzina "Coca-Cola HBC" Polijas un Baltijas ģenerāldirektors.

Viņš skaidroja, ka galvenais krituma iemesls dzērienu segmentā ir teju apstājusies darbība HoReCa - viesnīcu, restorānu un ēdināšanas - sektorā, kas ir arī viens no ļoti svarīgiem "Coca-Cola HBC" produkcijas noieta kanāliem. Savukārt veikalos nav kritums, bet mainījusies patērētāju uzvedība.

Pēc "Coca-Cola HBC" Polijas un Baltijas ģenerāldirektora skaidrotā, cilvēki veikalus vairs neapmeklē tik bieži, lai ierobežotu uzturēšanos sabiedriskās vietās. Lai gan pirkumi ir lielāki, veikalus neapmeklē tik bieži kā kādreiz, kas iespaido arī dzērienu pārdošanas apmērus.

Komentējot pandēmijas ietekmi uz dzērienu patēriņu Baltijā, viņš teica, ka Latvijā pandēmijas ietekme līdz šim ir bijusi mazākā, lai gan lielas patērētāju uzvedības atšķirības Baltijā nav. Lai arī ierobežojumu apjoms nedaudz atšķiras, nevienā valstī tirgus vairs nefunkcionēja tāpat kā pirms pandēmijas. Tādēļ nelielās atšķirības ierobežojumos nav radījušas nozīmīgas izmaiņas pārdošanas rādītājos. Lai gan ierobežojumu apmērs atšķīries, cilvēki baidījās doties ārā un izmantot iespējas.

Komentējot situāciju ar loģistiku un robežu šķērsošanu, viņš teica, ka pašlaik mēs nekādas problēmas vairs nav saskatāmas. Ja pirmajās nedēļās bija grūtības, jautājumi, kas skāra robežu šķērsošanu, tika atrasināti salīdzinoši ātri, un šodien nekādu problēmu vairs nav.

Viņš arī teica - patlaban izskatās, ka dzērienu patēriņā zemākais punkts varētu būt bijis aprīlis, jo maijā dzērienu pārdošanas apjomi ir auguši un jūnijs varētu būt vēl labāks. "Sagaidām, ka dzērienu segmentā maijā situācija būs labāka nekā aprīlī. Pašlaik tiešām ir sajūta, ka aprīlis būs bijis zemākais punkts, ja skatāmies uz patēriņu," sacīja "Coca-Cola HBC" Polijas un Baltijas ģenerāldirektors, atturoties prognozēt, kāds būs viss šis gads kopumā

Pēc viņa sacītā, uzņēmumam līdz šim ir bijusi darbinieku drošība - bija ļoti ātri jāreaģē, lai pārliecinātos, vai ir pietiekami daudz dezinfekcijas līdzekļu, aizsargmasku un citu drošībai nepieciešamo elementu ražotnē un pārdošanas komandās. Savukārt ar izejvielu ražošanai sagādu nopietnu problēmu ar to līdz šim nav bijis. To cenas tāpat kā pirms pandēmijas ir svārstīgas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!