Beidzoties ārkārtas apstākļiem, tūrisma kompānijām būtu jāsāk atmaksāt klientiem naudu par nenotikušajiem ceļojumiem, piektdien, 5. jūnijā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vadītāja Baiba Vītoliņa.
Viņa norādīja, ka, beidzoties ārkārtējai situācijai, tūrisma kompānijām būtu jāsāk atmaksāt naudu tiem klientiem, kuri nevēlas doties citā ceļojumā vai nav ar mieru ceļot vēlāk.
Tajā pašā laikā Vītoliņa arī piebilda, lai gan šobrīd lielākā daļai tūrisma kompāniju nespēj norēķināties ar klientiem, ir arī uzņēmumi, kuri ir nokārtojuši saistības.
Jau vēstīts, ka PTAC šogad aprīlī saņēma 1498 patērētāju iesniegumus ar sūdzībām, kas ir par 12,3% vairāk nekā pagājušā gada aprīlī.
Visvairāk patērētāji ir vērsušies pēc palīdzības ar sūdzībām par avio pakalpojumiem - saņemti 456 šādi iesniegumi, kas ir par 34,9% vairāk nekā 2019. gada aprīlī, kā arī par izklaides, sporta un atpūtas pakalpojumiem - 85 iesniegumi, kas ir par 88,9% vairāk nekā pērn aprīlī. Par tūrisma pakalpojumiem saņemti 57 iesniegumi salīdzinājumā ar 18 iesniegumiem gadu iepriekš jeb aptuveni trīs reizes vairāk.
Salīdzinot ar pagājušo gadu, pieaudzis pieprasījums arī pēc PTAC konsultācijām. Šā gada aprīlī PTAC sniedzis 13 899 konsultācijas, kas ir par 19,4% vairāk nekā 2019. gada aprīlī, kad PTAC ir sniedzis 11 637 konsultācijas.
Aprīlī visvairāk patērētāji ir vērsušies PTAC ar jautājumiem par tūrisma pakalpojumiem - gandrīz trīs reizes vairāk, PTAC sniedzot 426 konsultācijas, salīdzinājumā ar 2019. gada aprīlī sniegtajām 147 konsultācijām. Patērētāji vēlējās noskaidrot kādas ir viņu tiesības gadījumos, ja tūrisma operators par nenotikušo ceļojumu neatmaksā samaksāto naudu vai atmaksā to tikai daļēji, kā arī kā rīkoties, ja tiek piedāvāti tikai ceļojuma vaučeri.