2020. gada maijā, salīdzinot ar 2019. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,6%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,6%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 3,9%, autodegvielas – palielinājās par 3,3%.
Salīdzinot ar 2019. gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 25,0%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 16,5%) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 7,3%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 34,2%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 27,8%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,3%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās 4,7%.
2020. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 7,8%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,8%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 13,4%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 5,4%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 73,9%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 31,8%) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 31,1%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,1%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,7%).
2020. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 11,7%.
Apgrozījuma pieaugumu, salīdzinot ar aprīli, atsevišķās nozarēs ietekmēja lēmums no 12. maija atcelt liegumu tirdzniecības centriem strādāt nedēļas nogalēs un svētku dienās.