Ondo.lv
Foto: DELFI

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, piemērojot SIA "Ondo" soda naudu 5 000 eiro apmērā un nosakot tiesisko pienākumu – aizliegt Reklāmas likuma prasībām neatbilstošu patērētāju kreditēšanas reklāmu izplatīšanu, informēja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Laika posmā no 2019. gada decembra līdz 2020. gada aprīlim televīzijā un vietnēs "inbox.lv", "facebook.com", "youtube.com", kā arī meklētājprogrammā "Google" PTAC fiksēja 13 "Ondo" izplatītas patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmas.

Tajās, izmantojot animāciju, "Ondo" savu zīmolvārdu reklamēja, piedāvājot patērētājiem palīdzību, piemēram, saplīsušas sadzīves tehnikas, mājokļa remonta, avārijā cietušas automašīnas remonta, datora un telefona bojājumu gadījumā, kas, ņemot vērā uzņēmuma vienīgo saimnieciskās darbības veidu – licencēts patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniedzējs, ir iespējama tikai un vienīgi aizdevuma veidā, skaidroja Gertmane.

Ņemot vērā Patērētāju tiesību aizsardzības likumā 8.3 pantā noteiktos ierobežojumus, PTAC 31. jūlijā pieņēma lēmumu par Reklāmas likuma pārkāpumu, atzīstot "Ondo" izplatītās patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmas, to kopējo saturu, noformējumu, pasniegšanas veidu un sniegto informāciju kā ierobežojumiem neatbilstošas, norādīja Gertmane.

Vienlaikus šīs reklāmas ir pretrunā ar ierobežojumu mērķi – samazināt šo reklāmu auditoriju un bezatbildīgas aizņemšanās iespējas.

Ņemot vērā gan reklāmu izplatīšanas apjomu, gan vides, kur tās tika izplatītas, gan to iespējamo negatīvo ietekmi uz sabiedrību un godīgu konkurenci, kā arī, lai motivētu "Ondo" turpmāk šādu pārkāpumu nepieļaut, PTAC nolēma piemērot sodu.

Gertmane norādīja, ka, vērtējot lietas materiālus, tika ņemts vērā tas, ka noteiktie ierobežojumi kreditēšanas reklāmām stājās spēkā jau 2019. gada 1. jūlijā, kā arī PTAC izstrādāja un savā mājaslapā publicēja visiem pieejamu skaidrojumu par šiem ierobežojumiem.

Tāpat arī laika posmā līdz 2019. gada novembra nogalei ar mērķi informēt nozares pārstāvjus par atbilstošu patērētāju kreditēšanas reklāmu izstrādi un izplatīšanu, PTAC organizēja vairākus informatīvus seminārus, tādējādi nodrošinot visu iesaistīto pušu informētību par jaunajām prasībām, atgādināja Gertmane.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!