Reuters-3148 (1)
Foto: Reuters/Scanpix
Transporta un loģistikas nozare 2019. gada līmenī varētu atgriezties vien 2022. gadā, prognozēts kredītrisku apdrošināšanas kompānija "Coface Baltics" jaunākajā loģistikas nozares apskatā.

Ekspertu prognozes par transporta un loģistikas nozares uzņēmumu apgrozījumu 2020. gada pēdējā ceturksnī liecina, ka tas varētu kristies par 32%, salīdzinot identisku periodu pērn. Turklāt, ja prognozes par Covid-19 otro vilni šī gada trešajā ceturksnī piepildīsies, transporta un loģistikas nozaru kompāniju apgrozījums varētu kristies pat par 57%.

Covid-19 pandēmija ir ieviesusi mobilitātes ierobežojumus. Šiem ierobežojumiem ir bijusi negatīva ietekme uz transporta un loģistikas nozari visā pasaulē, un šajā laikā visvairāk ir cietis pasažieru aviopārvadājumu sektors. Saskaņā ar Starptautiskās Gaisa transporta asociācijas datiem, gaisa satiksme, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, ir samazinājusies par 94%. Tāpat Covid-19 ietekmi uz nozari pastiprinājusi arī ekonomiskās aktivitātes palēnināšanās, kas bija novērojama jau pirms veselības krīzes.

"Jau pirms Covid-19 krīzes transporta un loģistikas nozares ekonomisko aktivitāti skāra kravu pārvadājumu samazinājums, ko galvenokārt izraisīja globālās ekonomikas palēnināšanās," norādīja "Coface" nozaru ekonomists un datu analītiķis Ervans Madelenats.

Kā skaidroja ekonomists, transporta un loģistikas sektoru ietekmē dažādi faktori, tomēr Covid-19 ietekme uz nozari būs ievērojama un ilgstoša. "Nozares atgriešanās pirms krīzes līmenī prasīs gadus, kā liecina mūsu prognozes, nozare varētu atgriezties 2019. gada līmenī vien 2022. gadā," sacīja Madelenats.

Tāpat "Coface" atgādina, ka aizvien būtiskāk tiek vērtēta transporta ietekme uz vidi. Tāpēc nākamajos gados transporta un loģistikas nozare varētu saskarties arī ar lielāku spiedienu no patērētājiem.

"Coface" ir tirdzniecības kredītu apdrošināšanas un riska pārvaldības uzņēmums, kura pakalpojumus visā pasaulē izmanto vairāk nekā 50 000 klientu. 2019.gadā uzņēmuma apgrozījums sasniedza nepilnus 1,5 miljardus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!