Heino Lapiņš
Foto: LETA
"Rīgas miesnieks", "Rakvere" un "Jelgava" produkcijas ražotājs "HKScan Latvia" eksporta tirgu skaitu palielinājis no astoņiem līdz 12 eksporta valstīm, intervijā atzina "HKScan Latvia" pārdošanas direktors Heino Lapiņš.

"HKScan Latvia" pārdošanas direktors atklāja, ka ražotājam patlaban ir astoņi aktīvie tirgi Eiropā, uz kurieni eksportē tieši Latvijā ražotos produktus. Ar katru gadu klientu skaits šajos tirgos pieaug. Viņš atzīmēja, ka nesen arī sākts eksportēt uz Horvātiju, Poliju, Rumāniju un Čehiju.

Lapiņš norādīja, ka patlaban ir grūti komentēt, cik ļoti kopumā ražotāja eksporta tirgu ir ietekmējusi tieši Covid-19 situācija.

"HKScan Latvia" apzinās, ka, lai uzņēmums varētu būt veiksmīgs ražotājs Latvijā, ir jāattīsta eksports. "Vietējais tirgus ar katru gadu paliek arvien mazāks un mazāks, arī tā viena iemesla dēļ, ka Latvijā iedzīvotāju skaits katru gadu samazinās par 15 000-20 000. Katru otro gadu viena Valmiera no Latvijas pazūd. Arī demogrāfiskajā situācijā mēs katru gadu sasniedzam arvien jaunus antirekordus, līdz ar to vietējais tirgus tikai sašaurinās. Ja tu vēlies vēl pēc desmit piecpadsmit gadiem būt veiksmīgs ražotājs, tad ir nepieciešams eksports," skaidroja Lapiņš.

Kā stāstīja Lapiņš, uzņēmums eksportē produktus ar dažādiem zīmoliem, arī ar privātajām preču zīmēm, ar partneru zīmoliem. "Ar tādiem Latvijā pazīstamiem zīmoliem kā "Rīgas miesnieks", "Rakvere" vai "Jelgava" mēs vairāk esam pieejami tajos eksporta tirgos, kuros ir mūsu tautieši, - Īrijā un Lielbritānijā. Savukārt Centrāleiropā un Skandināvijā mēs meklējam zīmolus, kas būtu zināmi vietējiem patērētājiem. Diez vai Vācijā kāds pazītu "Rīgas miesnieka" produkciju un šo zīmolu saprastu," viņš atklāja.

Gaļas ražotāja pārstāvis pauda lepnumu, ka, piemēram, gandrīz ikvienā Vācijas lielveikalā ir nopērkams kāds "HKScan Latvia" produkts, kas ir ražots Jelgavā. Viņš piebilda, ka Vācijas tirgus ir ļoti liels un interesants, valstī ir 80 miljoni iedzīvotāju, tādēļ visi grib Vācijas tirgū ielauzties. Konkurence par pasaules ceturto spēcīgāko ekonomiku ir ļoti asa un sarežģīta. Tas, ja kāds Latvijas ražotājs iekļūst šajā tirgū, ir liels veiksmes stāsts un tam ir liels potenciāls, atzina Lapiņš.

Ziņots, ka "HKScan Latvia" apgrozījums pagājušajā gadā bija 43,414 miljoni eiro, kas ir 12,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi bija 394 342 eiro pretēji peļņai gadu iepriekš.

"HKScan Latvia" ir dibināts 1992. gadā, un kopš 1998. gada kompānija ietilpst "HKScan" grupā. Kompānijas pamatkapitāls 2,214 miljoni eiro. "HKScan" ir viena no lielākajām pārtikas produktu ražošanas kompānijām Ziemeļvalstīs un ietver gaļas pārstrādes uzņēmumus Somijā, Zviedrijā, Dānijā un Baltijas valstīs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!