Delfi foto misc. - 76363
Foto: Publicitātes attēli
Rīgā 2022. gadā plānots īstenot projektu Daugavas kreisā krasta attīstībai, atjaunojot vēsturisko parka infrastruktūru teritorijā starp Raņķa dambi un Slokas ielu, kā arī uzstādot jaunu tūrisma un izklaides objektu – Rīgas panorāmas ratu, portālu "Delfi" informēja projekta virzītāji.

Pašlaik panorāmas rata būvprojekts minimālajā sastāvā atrodas pēdējā saskaņošanas fāzē un tā īstenotāji gaida būvatļauju, lai varētu sākt projektēšanas darbus, kam jānoslēdzas līdz 2021. gada septembrim. Līdz šim "RPR Operators" projektā esot ieguldījis vairāk nekā 260 000 eiro, savukārt kopējais investīciju apjoms projekta varētu sasniegt aptuveni 8 miljonus eiro, teikts paziņojumā.

"PRP Operators" ir Latvijas uzņēmums, kura daļa kapitāla pieder Lietuvas holdinga kompānijai. Rīgas panorāmas rats taps sadarbībā ar vienu no pasaulē vadošajām panorāmas ratu izgatavotāju kompānijām, sekojot Tallinas, Helsinku, Budapeštas, Gdaņskas, Londonas, lielāko Vācijas pilsētu un citu tūristu iemīļotu galamērķu piemēram. Papildu panorāmas rata būvniecībai paredzēti arī plaši piegulošās parka teritorija labiekārtošanas darbi, teikts paziņojumā medijiem.

Kā rāda "Lursoft" dati, uzņēmums dibināts 2018. gada rudenī un ar reālu saimniecisko darbību līdz šim nav nodarbojies. 10% tā kapitāldaļu pieder Dmitrijam Uspenskim, bet 90% Lietuvas uzņēmumam UAB "Mozavita". Kompānijas patiesā labuma guvēji ir Uspenskis un Zilbert Vilnis.

Panorāmas rata būvnieki stāsta, ka intensīvs darbs pie projekta kopā ar arhitektiem un starptautiskiem ekspertiem turpinoties kopš 2019. gada, kad "RPR Operators" Rīgas domes rīkotajā izsolē iegādājās apbūves tiesības panorāmas rata būvniecībai. Kopš izsoles paveikta virkne sagatavošanās darbu un izstrādāti gan detalizēti teritorijas attīstības plāni, gan skices un vizualizācijas, lai Rīgas būvvalde varētu gūt detalizētu priekšstatu par projektu un tā ieguvumiem.

"Rīgas panorāmas rats būs mūsdienīga, atsevišķi stāvoša atrakcija, kas rīdziniekus un pilsētas viesus pacels 65 metru augstumā, ļaujot vērot skaistu Rīgas panorāmu. Ratam paredzētas 30 ērtas kabīnes, kas aprīkotas ar gaisa kondicionēšanu un apsildi, lai šis atpūtas mirklis būtu patīkams jebkuros laikapstākļos. Šis panorāmas rats būs lielākais Baltijā un darbosies visu gadu, tādējādi bagātinot Rīgas pieredzi tūristiem un piesaistot papildu uzmanību mūsu pilsētai. Lai nodrošinātu šīs pieredzes pieejamību ikvienam iedzīvotājam, paredzēta arī īpašu biļešu programma daudzbērnu ģimenēm, pensionāriem, maznodrošinātām ģimenēm un bāreņiem. Savukārt pilsētas viesiem šeit piedāvātu arī interaktīvu Rīgas ceļvedi," par iecerēm stāsta "RPR Operators" valdes loceklis Uspenskis.

Atšķirībā no tradicionāla atrakciju parka, kam raksturīga liela kņada, šī projekta ietvaros plānots izbūvēt tikai pašu panorāmas ratu un biļešu kasi.

Līdz ar panorāmas rata izveidi tiks attīstīta arī apkārtējā teritorija, modernizējot parka infrastruktūru – pilnveidojot apgaismojuma sistēmu, labiekārtojot celiņus, soliņus, labierīcības un papildu apzaļumojumu, drošības nolūkos ierīkojot arī videonovērošanu, sola Uspenskis.

Saskaņā ar jauno koncepciju paredzēts renovēt celiņu tīklu visā Uzvaras parka daļā starp Mārupīti, Slokas ielu un Raņķa dambi. Saskaņā ar līgumu projekta īstenotājiem ir tiesības nocirst trīs kokus, tos aizvietojot trīskāršā apmērā. Šobrīd plānots pārstādīt divus dižskābaržus un nocirst vienu bērzu, tā vietā iestādot piecus retu un vērtīgu sugu kokus.

"Vēlos nomierināt visus bažīgos un uzsvērt, ka panorāmas rata teritorijā nav plānota mūzikas atskaņošana. Arī paša rata darbība, ko nodrošina Vācijā ražoti izcilas kvalitātes elektromotori, ir krietni klusāka par ierastajiem satiksmes trokšņiem. Tāpēc nekādu trokšņu apgrūtinājumu apkaimes iedzīvotājiem nebūs. Tāpat līdz šim izskanējusi neprecīza informācija par panorāmas rata atrašanās vietu – tas atradīsies vairāk nekā 100 metru attālumā no dzīvojamajām ēkām, tādējādi neaizsedzot skatu uz zaļo zonu," sacījis Uspenskis.

"Mēs esam par zaļu Rīgu, tāpēc aicināsim pie panorāmas rata nokļūt kājām, ar sabiedrisko transportu vai mūsdienīgiem elektroniskiem transportlīdzekļiem, kuriem būs izveidots mobilitātes punkts. Savukārt stāvvieta paredzēta tikai autobusiem, cilvēkiem ar kustību traucējumiem un operatīvajam transportam. Skaidrs, ka šī mums ir jauna pieredze, taču tāda tā būtu jebkuram Latvijas uzņēmumam. Tāpēc esam piesaistījuši vadošos panorāmas ratu būvniecības ekspertus no Eiropas," iecerētā projekta ietekmi uz tuvējo apkārtni skaidrojis Uspenskis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!