Lai jau tuvāko gadu laikā nodrošinātu dzelzceļa infrastruktūru, kas būs pielāgota arī jaunajiem pasažieru vilcieniem, VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ir izsludinājis iepirkumu par 48 staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību. Īstenojot projektu, LDz pirmo reizi Latvijas dzelzceļa vēsturē izbūvēs pasažieru infrastruktūru, balstoties uz vienotām vizuālām vadlīnijām, informē uzņēmums.
Projekta rezultātā tiks pilnībā modernizēta pasažieru infrastruktūra elektrificētajās dzelzceļa līnijās Rīga – Tukums II, Rīga – Skulte, Rīga – Krustpils un Rīga – Jelgava. Projekta gaitā tiks izbūvētas arī jaunas pasažieru stacijas pie Silikātu ielas un Slokas ielas (līnijā Torņakalns - Bolderāja), Dauderi (līnijā Zemitāni – Skulte) un netālu no tirdzniecības centra "Alfa" (līnijā Rīga – Cēsis).
Katrā stacijā un pieturas punktā tiks izbūvētas paaugstinātas platformas, modernas un funkcionālas nojumes, soliņi un velonovietnes, taktilās joslas un taktilās vadulas, apziņošanas un videonovērošanas sistēma, tiks izvietotas vienota standarta informatīvās norādes, kā arī pieejas platformām cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Vienlaikus projektā paredzēta atsevišķu pieturas punktu pārnešana uz iedzīvotājiem ērtāku atrašanās vietu, kā arī atsevišķu sliežu ceļu pārbūve.
LDz projekta izstrādes laikā sadarbojās ar Satiksmes ministriju, AS "Pasažieru vilciens" un Autotransporta direkciju. Tāpat tika iesaistīti arī sociālie partneri, pilsētvides un transporta nozares eksperti, lai pārrunātu to, kā infrastruktūru veidot pieejamu un ērti izmantojamu ikvienam iedzīvotājam, tostarp personām ar kustību traucējumiem.
LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs norāda, ka dzelzceļš kā pārvietošanās veids Latvijā kļūst arvien populārāks. Šo 48 staciju un pieturas punktu modernizācija un izbūve būs būtisks solis ceļā uz dzelzceļa kā satiksmes mugurkaula lomu Latvijā. Tuvāko gadu laikā sāks kursēt jaunie AS "Pasažieru vilciens" elektrovilcieni, un arī dzelzceļa infrastruktūrai ir jābūt atbilstošai šiem vilcieniem.
Ņemot vērā projekta apjomu, iepirkums ir sadalīts sešās daļās: Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā "Rīga - Jelgava"; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā "Rīga - Tukums II" ; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā "Rīga - Krustpils"; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā "Zemitāni - Skulte", posmā Zemitāni - Vecāķi; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā "Zemitāni - Skulte", posmā Kalngale - Skulte; Vienotās informatīvās apziņošanas un videonovērošanas sistēmu ieviešana.
Pretendenti iepirkumā var iesniegt piedāvājumus par katru iepirkuma daļu atsevišķi, kā arī ir iespēja vienam pretendentam iesniegt piedāvājumu par vienu vai vairākām iepirkuma daļām.