Viņš stāstīja, ka Autotransporta direkcija ir iepazinusies ar IUB lēmumu, kas aizliedzis slēgt līgumus septiņās maršruta tīkla daļās jeb lotēs ar iepriekš izraudzīto uzvarētāju, un liek šajās tīkla daļās pārvērtēt rezultātu. Godiņš uzsvēra, ka IUB nav licis pārtraukt iepirkumu, bet atsevišķās daļās norādījis, ka viņi, vērtējot un skatot, nerod pārliecību, ka direkcija ir līdz galam pārbaudījusi vai pārliecinājusies, ka tas pretendents, ar kuru plānots slēgt līgumu, savu piedāvājumu ir veidojos maksimāli korekti, ka cena ir reāla un izpildāma.
Direkcijas vērsusies IUB ar lūgumu tikties, lai gūtu skaidrojumu par vairākām pozīcijām, kas nav līdz galam skaidras. Pašreiz atbilde no IUB vēl nav saņemta.
Autotransporta direkcijai nav skaidra IUB pozīcija par "aritmētiskās kļūdas" definēšanu. Kā skaidroja Godiņš, vairāki pretendenti iepirkuma gaitā ir precizējuši savus piedāvājumus, kas, Autotransporta direkcijas ieskatā, nav atļauts, bet IUB tās ir nodēvējis par aritmētiskām kļūdām. "Tur, kur pretendentam ir iespēja piedāvājumu precizēt atbilstoši Iepirkumu likumam, mēs to atļaujam darīt. Tur, kur atbilstoši likumam un mūsu izpratnei par likumu, un IUB iepriekšējai praksei šāda iespēja nav, tur mēs uzskatām, ka korekcijas, ja tās būtiski maina cenu, nevar būt," skaidroja direkcijas vadītājs.
Šī iemesla dēļ direkcija vēlas saņemt precizējumu no IUB, kas ir un kas nav saprotams, kā aritmētiskā kļūda, kuru attiecīgi ir atļauts precizēt iepirkuma gaitā.
Tāpat Autotransporta direkcija gribētu saņemt precizējumu, ko IUB ieskatā drīkst un ko nedrīkst precizēt tehniskajā piedāvājumā, lai direkcija varētu saprast tālāko rīcību arī vērtējot piedāvājumus paralēlajā iepirkumā par četrām maršruta tīkla daļām, kurās iepriekš uzvarētāju nav izdevies izraudzīties.
Godiņš arī stāstīja, ka ir viens uzņēmums, kas startēja vairākās lotēs un piedāvāja ļoti zemu cenu. Autotransporta direkcija, pārbaudot, vai par šādu cenu pakalpojumu iespējams sniegt, secināja, ka atsevišķās pozīcijās izmaksu nav vai tās nav iekļautas. Pretendenta pamatojums bija viņam piederoši citi biznesi, no kuriem varēs šķērssubsidēt izmaksas pakalpojuma sniegšanai. Autotransporta direkcijas izpratnē šajā gadījumā pastāv riski, jo citkārt IUB uzskatījis, ka šādi darīt nevar, turklāt direkcija nevar vērtēt citus biznesus, un attiecīgi nevar paredzēt, kas ar tiem notiks desmit gadu laikā, uz kuriem tiek slēgts līgums. Direkcija šo pretendentu izslēdza, savukārt IUB ieskatā to izslēgt nevajadzēja. Arī šis jautājums Autotransporta direkcijai radījis papildu jautājumus IUB.
"Jautājumu, kurus gribam pārrunāt ar IUB nav daudz, bet tie ir būtiski un ietekmē gan lēmumu izpildi, gan nākotnes vērtēšanu, gan iespējamo izmaiņu attiecībā uz uzvarētāju," norādīja Godiņš.
Viņš arī skaidroja, ka Autotransporta direkcijai ir svarīgi nonākt pie pēc iespējas kvalitatīvāka, labāka un ātrāka rezultāta, lai varētu slēgt līgumus arī pārējās daļās, un runāt par to, kad pakalpojumu sāks sniegt.
"Mēs sagaidām, ka arī IUB ir ieinteresēts, lai rezultāts būtu pēc iespējas labāks, un ka viņi ir ieinteresēti pārrunāt ar mums jautājumus, lai mums būtu skaidrība," teica Godiņš, piebilstot, ka skaidrība ir svarīga ne tikai esošā IUB lēmuma izpildē, bet arī paralēlajā iepirkumā četrās tīkla daļās, kur sākotnēji iepirkums noslēgts bez uzvarētāja atrašanas.
"Ņemot vērā, ka nolikums [konkursā uz četrām tīkla daļām] bija tāds pats, svarīgi, lai, uzsākot vērtēt, saprotam IUB iebildumus un ejam pareizā virzienā. Lai pēc tam nerodas līdzīgi jautājumi vai neprecizitātes no IUB puses," stāstīja Autotransporta direkcijas vadītājs.
Jau ziņots, ka konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. līdz 2030. gadam Autotransporta direkcija paziņoja uzvarētājus 12 no kopumā 16 maršrutu tīkla daļām, bet pēc vairāku pārvadātāju sūdzību izskatīšanas IUB aizliedza slēgt līgumu septiņās tīkla daļās un uzdeva konkursa rezultātus šajās lotēs pārvērtēt.
Savukārt četrās maršruta tīkla daļās - "Cēsis", "Limbaži, Sigulda", "Ogre, Aizkraukle" un "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni" - direkcija jūlijā izsludināja atkārtotu konkursu, jo sākotnēji visu pretendentu sagatavotie piedāvājumi neatbilda iepirkuma nolikuma prasībām. Iepirkumā iesniegti 32 pieteikumi.
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta - pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu - plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.