Delfi foto misc. - 76607
Foto: AFP/Scanpix/LETA
Rīgas Brīvostas pārvalde ir sākusi darbu pie ostas kuģošanas kanāla tīrīšanas projekta, lai Rīgas ostā nodrošinātu arī "Capesize" (ar kravnesību virs 150 000 tonnu) kuģu pieņemšanu, informē pārvalde. Šobrīd šāda izmēra kuģi Baltijas jūras austrumu krasta ostās praktiski netiek apkalpoti, līdz ar to iespēja to darīt Rīgā sniegtu būtiskas tirgus priekšrocības ne vien salīdzinājumā ar Baltijas valstu, bet arī Krievijas ostām.

Lielo izmēru un iegrimes dēļ "Capesize" kuģus var pieņemt tikai lielākās dziļūdens ostas un īpaši aprīkoti termināļi. Rīgas ostā šobrīd ir pieejama sauszemes infrastruktūra lielo beramkravu kuģu uzņemšanai, savukārt, lai droši uzņemtu "Capesize" kuģus, nepieciešama galvenā kuģošanas kanāla tīrīšana pie ostas ieejas vārtiem un kuģošanas kanālā iepretim Krievu salai.

"Pasaulē kravu pārvadājumos pa jūru tiek izmantoti arvien lielāki kuģi. Galvenais iemesls kuģu gabarītu pastāvīgam pieaugumam ir kravu pārvadātāju vēlme samazināt pārvadājumu izmaksas. Īpaši svarīgi tas ir apjoma beramkravu, piemēram, ogļu un metāla rūdu, segmentā, kur lielāku kuģu izmantošana dod iespēju nodrošināt krietni izdevīgāku kuģa frakta likmi uz katru pārvadāto tonnu. Spēja uzņemt ostā lielos "Capesize" klases kuģus sekmētu pieeju jaunām kravām un tālākiem tirgiem salīdzinājumā ar šā brīža iespējām, izmantojot "Panamax" izmēra kuģus, tādējādi veicinot arī kravu apgrozījuma pieaugumu," teic Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!