Tomēr ne visi aptaujātie ir tik pozitīvi noskaņoti – 14% uzņēmēju sagaida, ka apgrozījums viņu interneta veikaliem turpinās kristies tuvāko sešu mēnešu laikā. Savukārt 28% sagaida, ka apgrozījums paliks nemainīgs.
"Situācija, ko izraisījis Covid-19, skaidri parādīja e-komercijas priekšrocības. Neskatoties uz to, ka interneta veikaliem ir labākas iespējas ģenerēt naudas plūsmu jaunās realitātes laikā, tikai 6% no aptaujātiem uzņēmējiem pandēmijas laikā ieviesa interneta veikalu. Savukārt 57% respondentu neplāno atvērt interneta veikalu, jo, visdrīzāk, neredz iespēju, kā var pārdod savus produktus internetā," aptaujas rezultātus komentē "iMarketings.lv" vecākais stratēģis Sergejs Volvenkins
"Šis ir jaunas realitātes laiks visiem uzņēmējiem. Karantīnas sākumā neviens nezināja, ko sagaidīt, bet gandrīz zibenīgi iezīmējās pirmās tendences. Viena no tām ir e-komercijas straujā izaugsme. Daudzu interneta veikalu apgrozījums ir sasniedzis savus vēsturiskos maksimumus, un ir kļuvis skaidrs, ka e-komercija vairākiem uzņēmumiem šobrīd kalpo kā glābšanas riņķis. Jau tagad ir acīmredzams, ka pandēmija ir mainījusi spēles noteikumus un tie arī saglabāsies uz nenoteiktu laiku. Ir svarīgi apzināties, ka šobrīd interneta veikala esamība ir izšķirošais faktors cīņā par klientu un uzņēmuma turpmāko izaugsmi," rezumē Volvenkins.
Izanalizējot atslēgvārdu popularitāti "Google" meklētājā karantīnas laikā, aptaujas veicēji novērojuši, ka Latvijā pozitīvākā dinamika interneta veikalos ir tādām nozarēm kā aptiekas, pārtika, būvniecība, elektrotehnika, bērnu rotaļlietas, ēdienu pasūtīšana. Dažās Eiropas valstīs jau ir pieejami e-komercijas apgrozījuma dati par šī gada otro ceturksni. Tā, piemēram, Vācijā Covid-19 laikā visvairāk apgrozījums pieauga aptieku interneta veikaliem (+90%, salīdzinot 2020. gada otro ceturksni ar atbilstošu periodu 2019. gadā) un pārtikas interneta veikaliem (+89%). Tādas nozares kā apģērbi, juvelierizstrādājumi, datori, elektrotehnika, rotaļlietas, preces atpūtai sasniedza vidēji +15% apgrozījuma pieaugumu interneta veikalos.
Aptaujā piedalījās 112 uzņēmēji, kuru interneta veikalu apgrozījums veidoja: 47% līdz 500 tūkstošiem eiro gadā, 34% – no 500 tūkstošiem līdz trim miljoniem eiro gadā, savukārt 17% apgrozījums veido no trim miljoniem līdz 10 miljoniem eiro gadā.