Nākamajā gadā pašreizējie kuģi maršrutā Nīnashamna-Ventspils tiks aizstāti ar diviem moderniem prāmjiem – "Stena Lagan" un "Stena Mersey". Jaunie prāmji piedāvās pasažieriem jaunu veidu ceļošanai Baltijas jūrā, kā arī ļaus par 30% palielināt kravu pārvadājumu apjomu šajā maršrutā.
Kā norāda uzņēmums, pandēmija plānus nav mainījusi, un kompānija investē, domājot ilgtermiņā gan par pasažieru, gan kravu pārvadājumiem.
"Stena Line" nodrošina 18 prāmju maršrutus Eiropā. Trīs no tiem darbojas Baltijas jūrā. Kopš uzņēmums "Stena Line" 2012. gadā iegādājās maršrutu starp Nīnashamnu Zviedrijā un Ventspili Latvijā, tas ir paplašinājis savu darbību vairāk nekā divas reizes. Sākotnēji maršrutā kursēja viens kuģis 10 reizes nedēļā, taču šobrīd pasažieru un kravu pārvadājumi šajā maršrutā tiek nodrošināti ar diviem kuģiem 24 reizes nedēļā.
Nesen "Stena Line" paziņoja, ka paplašinās piedāvājumu pasažieriem un kravu pārvadātājiem Baltijas jūrā, 2021. gadā maršrutu Nīneshamna-Ventspils apkalpojot ar diviem moderniem un pagarinātiem RoPax prāmjiem - "Stena Lagan" un "Stena Mersey".
Prāmji, kuru garums ir 222 m, nodrošinās vairāk vietas pasažieriem un spēs uzņemt uz klāja vairāk kravu vienību. Interjers būs atbilstošs pazīstamajam skandināvu dizainam – plašas telpas gaišos toņos. Prāmjos būs jaunas kajīšu kategorijas, plašs un moderns kuģa veikals, atpūtas vietas ar guļamkrēsliem un daudz citu telpu, to skaitā divi restorāni, bārs, kafejnīca un ārējais klājs.
Kajīšu skaits būs gandrīz divreiz lielāks nekā šobrīd – tiks nodrošinātas 764 gultasvietas.
2005. gadā Itālijas kuģu būvētavā "Visentini" tika uzbūvēti divi RoPax kuģi – "Stena Lagan" un "Stena Mersey", kas iepriekšējos desmit gadus kursēja "Stena Line" maršrutā Īrijas jūrā starp Belfāstu un Liverpūli. Lai radītu vairāk standartizētu, modernu un elastīgu floti, šie divi kuģi tiks uzlaboti, pārveidoti un pagarināti pirms nodošanas ekspluatācijā maršrutā Nīnashamna-Ventspils 2021.gadā. Līdz šim vēl nebijušo pārbūvi veic "Stena RoRo" un "Sedef" kuģu būvētava Turcijā.
Abi kuģi tiks pagarināti ar 36 metru garu vidus daļu, un pēc pārbūves kuģa garums būs 222 m, bet ietilpība būs 200 kajītes, 970 pasažieri un 2875 līnijmetri kravu vienībām un papildu klājs automobiļiem, kas par 30% palielinās kravu pārvadājumu apjomumaršrutā. Lai palielinātu iekraušanas efektivitāti, prāmji tiks pārbūvēti, radot caurbraukšanas iespēju divos līmeņos. Kuģi tiks aprīkoti arī ar hibrīdām izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmām.
Pirmo no kuģiem – "Stena Lagan", kurš pašlaik atrodas "Sedef" kuģu būvētavā Tuzlā, Turcijā, 2021. gada sākumā ir plānots sākt ekspluatēt maršrutā Nīnashamna-Ventspils. Kuģis "Stena Mersey" joprojām darbojas maršrutā Belfāsta-Liverpūle un 2021. gada janvārī pirms nogādāšanas uz "Sedef" kuģu būvētavu pagarināšanai, tiks aizstāts ar trešo E-Flexer klases kuģi "Stena Embla". Paredzēts, ka prāmis jaunajā maršrutā sāks darboties vēlāk tajā pašā gadā
.