Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņēmis 5 tūrisma operatoru iesniegumus repatriācijas izmaksu segšanas grantu saņešanai, informē PTAC.
2020. gada 20. jūnijā stājās spēkā Ministru kabineta noteikumi Nr. 400 "Īpašā atbalsta mehānisma repatriācijas izmaksu segšanas kārtība tūrisma operatoriem", paredzot, ka Latvijā reģistrēti un licencēti tūrisma operatori varēs iesniegt PTAC pieteikumus granta saņemšanai, lai kompensētu Covid-19 izplatības rezultātā radušās repatriācijas izmaksas.
Tūrsima operatoriem pieteikumi bija jāiesniedz līdz šī gada 1. oktobrim.
Repatriācijas izmaksu segšanai piešķirts valsts finansējums 800 000 eiro apmērā, vienam tūrisma operatoram maksimālā granta summa noteikta 220 000 eiro, paredzot, ka izmaksas ietver avioreisu (aviobiļešu) izmaksas.
Atbalstam varēja pieteikties tūrisma operatori, kas ir saņēmuši PTAC licenci un reģistrējušies PTAC Tūrisma operatoru un aģentu datubāzē; repatriāciju organizēja laika posmā pēc 2020. gada 12. marta izsludinātā ārkārtējā stāvokļa Latvijā līdz 2020. gada 17. martā tika atcelti starptautiskie pasažieru pārvadājumi caur lidostām; par repatriācijas reisu no tūristiem neiekasēja papildu samaksu no ceļotājiem. Repatriācijas izdevumus veido avioreisu izmaksas.
PTAC ir saņēmis 5 tūrisma operatoru iesniegumus, kur pieprasītā granta kopsummā par 637 879,32 eiro. Šobrīd PTAC ir piešķīris grantus 2 tūrisma operatoriem repatriācijas izmaksu segšanai 64 366,48 un 166 859,43 eiro apmērā.
Pārējie iesniegumi par granta piešķiršanu tiek vērtēti un lēmumi tiks pieņemti līdz 2020. gada 31. decembrim.