SIA "Storent" vadītājs Guntis Grīnbergs
Foto: Publicitātes foto
Celtniecības tehnikas tiešsaistes nomu "Storent" Baltijā sāka piedāvāt šā gada aprīlī, bet no oktobra tā darbojas arī Somijā un Zviedrijā.

"Tiešsaistes nomas platformas ieviešana Somijā un Zviedrijā bija visai likumsakarīga, turpinot Baltijas valstīs paveikto – ir būtiski veidot vienotu uzņēmuma darbības sistēmu. Skandināvijā tiešsaistes nomas platforma savu darbu sākusi visai nesen, un mēs esam pārliecināti, ka ieguldījums sevi zināmā laika posmā noteikti attaisnos," portālam "Delfi" saka "Storent Grupas" pārdošanas vadītājs Mišels Zavadskis.

Tiešsaistes nomas platforma pakalpojumu ļauj piedāvāt ērtākā, ātrākā un, ņemot vērā Covid ietekmi, arī drošākā veidā. "Somijā mēs apkalpojam klientus trīs reģionos no trim nomas punktiem, Zviedrijā mums ir viens nomas punkts Stokholmā," stāsta Zavadskis.

Ieviešot platformu Somijā un Zviedrijā, lielā mērā ņemta vērā Latvijas pieredze. "Taču vajadzēja arī krietni pielāgoties vietējai specifikai, sākot no klientu autentifikācijas veidiem līdz cenu veidošanas principiem. Konkurence Somijā un Zviedrijā ir gana liela, jo mēs tajos platuma grādos esam salīdzinoši mazi ar mūsu tiešajiem konkurentiem, bet esam apņēmības pilni augt lielākiem," pauž Zavadskis.

Automatizētajā pilna cikla tehnikas nomas platformā nomas cena un transporta izmaksas tiek aprēķinātas automātiski atkarībā no nomas termiņa un piegādes attāluma, tādēļ klientam nav nepieciešams zvanīt un kaut ko vēl noskaidrot. Tā dod iespēju visu izdarīt attālināti, sākot no līguma noslēgšanas līdz tehnikas piegādei objektā un pēc tam nogādāšanai atpakaļ nomas punktā. Visa nepieciešamā dokumentācija tiek parakstīta digitāli ar Smart ID, tāpēc nav nepieciešams apmeklēt nomas punktu, kas ir būtiski šajos Covid-19 uzliesmojuma apstākļos.

Jautāts par lielākajiem izaicinājumiem, Zavadskis skaidro, ka, tā kā tā ir pirmā automatizētā pilna cikla tehnikas nomas platforma, nav bijis piemēru un pieredzes tirgū, no kā mācīties. Platformas izstrādes laikā uzņēmums apguvis, piemēram, mākslīgā intelekta un mašīnmācīšānās integrēšanu biznesa risinājumā, kā arī klientu digitālas autentifikācijas ieviešanu.

Mūsu valstī nomas platforma nodrošina pakalpojumu visā Latvijas teritorijā. Klients var izvēlēties, vai izņemt tehniku norādītajā nomas punktā, vai ar piegādi objektā. Maza izmēra tehnika Rīgas reģionā tiek piegādāta ar "Bolt Business Delivery", kas ievērojami samazina piegādes laiku un izmaksas, stāsta SIA "Storent" vadītājs Guntis Grīnbergs (attēlā).

"Storent" mērķauditorija līdz ar platformas ieviešanu nav mainījusies. Tie ir būvniecības un industriālie uzņēmumi, kā arī jebkura iestāde vai privātpersona. Lielākā daļa pasūtījumu tomēr tiek saņemti no biznesa klientiem, stāsta Grīnbergs.

Kopš platformas darbības uzsākšanas to izmantojuši aptuveni 1000 klientu un ir veiktas vairāk nekā 5000 rezervācijas.

Grīnbergs atzīst, ka konkurence nomas industrijā Latvijā vērtējama kā pietiekoši sīva, jo tirgū ir vairāk nekā 20 nomas kompānijas.

Vaicāts, vai līdz ar nomas platformas ieviešanu tiks samazināts darbinieku skaits, "Storent" vadītājs atbild: "Nākotnes mērķis ir uzlabot efektivitāti, nevis atņemt cilvēkiem darbu, jo nomas eksperti būs nepieciešami vienmēr. Mēs šogad strādājam ar to pašu komandu, ar kuru 2019. gadā, turklāt ar online nomas platformas ieviešanu izdevies sasniegt lielāku aktīvo klientu un nomas darījumu skaitu. Cilvēkfaktors ir tikpat būtisks kā tehnoloģijas."

Savukārt, par Covid-19 ietekmi uz uzņēmuma darbību viņš stāsta: "Covid-19 mainīja visu mūsu ikdienu, jo pakalpojums jānodrošina atbildīgi. Jāievēro ierobežojumi un jādezinficē iekārtas, virsmas. Būvniecības nozare strādāja visu laiku, bet izjūtam, ka klienti tehniku iznomā atbildīgi, izvērtējot tās nepieciešamību. Nekādu štata vai algu samazinājumu pie mums nav bijis. Darbu pie tiešsaistes nomas platformas sākām pagājušajā gadā, bet Covid-19 paātrināja tās ieviešanu."

Raugoties uz situāciju būvniecības nozarē Latvijā, Grīnbergs secina: "Patlaban nozarē ir apstājusies izaugsme, jo nav skaidra redzējuma par nozares ilgtermiņa attīstību nākotnē. Paredzam, ka nozare uzsāks izaugsmi nākošā gada otrajā pusē."

Viņš arī atzīst, ka patreizējā situācija pasaulē maina klientu paradumus neatgriezeniski: "Mēs ticam, ka nozare turpinās digitalizēties visā pasaulē un mēs būsim daļa no tā."

"Storent" dibināts 2008. gadā un šobrīd darbojas sešās valstīs – Zviedrijā, Somijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Krievijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!