"Decathlon" ienākšana Latvijas tirgū ir nozīmīgs solis Latvijas un Francijas ekonomiskās sadarbības stiprināšanā, pauž Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Kaspars Rožkalns. Viņš arī informē, ka tuvākajos gados varētu īstenoties iecere par plašāku sadarbību ar "Decathlon".
Šodien, 5. novembrī, jaunajā tirdzniecības centrā "Sāga" tika atklāts Francijas sporta preču ražotāja un tirgotāja "Decathlon" veikals vairāk nekā 5000 m2 platībā. Tas šobrīd ir lielākais uzņēmuma veikals Baltijas reģionā.
"Pirmās sarunas par "Decathlon" ienākšanu Latvijā LIAA uzsāka jau 2014. gadā, un šobrīd noslēdzas šī projekta pirmā kārta. Ņemot vērā, ka "Decathlon" nav tikai sporta preču tirgotājs, bet arī ražotājs, esam izteikuši uzņēmumam piedāvājumu par loģistikas parka un sporta apģērbu ražošanas attīstību Latvijā un ticam, ka tuvākajos gados kāda no šīm iecerēm veiksmīgi realizēsies," informē Rožkalns.
Sadarbībā ar tekstila nozares uzņēmumiem un Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta speciālistiem LIAA šobrīd strādā pie piedāvājuma uzņēmumam "Decathlon" par īpašu viedo materiālu izstrādi, kurus varētu izmantot dažādu sporta apģērbu un aksesuāru ražošanā. Uzņēmums jau šobrīd piedāvā sporta preču aprīkojumu vairāk nekā 70 sporta veidiem, bet sadarbība ar Latvijas zinātniekiem ļautu šo sortimentu būtiski paplašināt.
Rožkalns arī norāda, ka "Decathlon" ienākšana Latvijas tirgū ir nozīmīgs solis Latvijas un Francijas ekonomiskās sadarbības stiprināšanā. Ņemot vērā Francijas nozīmīgo lomu ES ekonomikā, šādu projektu attīstība dos būtisku pienesumu abu valstu ekonomiskās attīstības stiprināšanā.
Septembra beigās notikušajā Francijas prezidenta Emanuela Makrona vizītes laikā LIAA guvusi apstiprinājumu, ka Francijas puse ir ieinteresēta ciešākai ekonomiskajai sadarbībai, īpaši dažādu viedo tehnoloģiju un materiālu attīstības jomā.
"Decathlon" ķēdē ietilpst vairāk nekā 1600 veikalu 60 valstīs Eiropā, Ziemeļamerikā, Dienvidamerikā, Āfrikā un Āzijā un uzņēmumā kopumā nodarbināti 80 000 darbinieku.