Baļķvedējs
Foto: Zane Bitere/LETA
Lai Latvijā mazinātu CO2 izmešu apmēru, mežu nozare aicina rīkoties līdzīgi Ziemeļvalstīm un palielināt kokmateriālu kravu pārvadājumos pieļaujamo transportlīdzekļu masu līdz 60 tonnām un garumu līdz 24 metriem, ja ir saņemta atļauja lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem.

To vēstulē satiksmes ministram Tālim Linkaitam un zemkopības ministram Kasparam Gerhardam, kā arī AS "Latvijas valsts meži" pauž Latvijas Mežizstrādātāju savienība.

Latvijas Mežizstrādātāju savienības izpilddirektors Andrejs Cunskis norāda: "Šādas izmaiņas ir īpaši aktuālas šobrīd, kad ir izsludināts Eiropas zaļais kurss ar mērķi panākt, lai Eiropa, veicinot resursu efektīvu izmantošanu un piesārņojuma mazināšanu, kļūtu par pirmo klimatneitrālo pasaules daļu. Pētījumos ir pierādīts, ka, palielinot transporta līdzekļa ietilpību, samazinās gan pārvadājumu veikšanai nepieciešamais transporta līdzekļu skaits, gan arī degvielas patēriņš. Tāpat tiek mazāk noslogota autoceļu infrastruktūra un palielinās satiksmes drošība, savukārt negodprātīgiem pārvadātājiem samazinās iespēja krāpties ar normatīvajos aktos noteikto autovadītāja darba un atpūtas laika režīma ievērošanu."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!