Liepājas osta
Foto: Publicitātes foto
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (Liepājas SEZ) pārvalde, turpinot pilnveidot un attīstīt auto pievadceļu, 10. novembra vakarā simboliski atklājusi izbūvēto pievadceļa posmu no O. Kalpaka ielas līdz Raiņa ielai.

Darbi īstenoti 2019./2020. gadā projekta "Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība" ietvaros.

Izbūvētā auto pievadceļa posma garums ir aptuveni 2,7 km, bet būvdarbu līguma summa – 2 846 399,02 eiro. Būvdarbus saskaņā ar iepirkumu procedūru un noslēgto līgumu veic SIA "CTB".

Šobrīd kopējais Liepājas ostas auto pievadceļa garums ir 9 km, kas ietver no jauna izbūvēto pievadceļa posmu no pilsētas robežas līdz Pulvera ielas aplim, ko atklāja 10. novembrī, pašvaldības uzturētās un sakārtotās Pulvera un O. Kalpaka ielas posmus un šogad pabeigto pievadceļa posmu no O. Kalpaka ielas līdz Raiņa ielas pārbrauktuvei, kas vijas cauri ostai un uzlabo kravu plūsmu gan uz prāmju, gan graudu terminālu, kā arī citiem ostas termināliem.

Liepājas SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks norāda: "Kad tā laika LSEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš nāca klajā ar šādu ierosinājumu būvēt jaunu pievadceļu uz ostu kravas transportam, daudziem tā šķita nerealizējama utopija. Taču vienlaikus bija skaidrs, ka ir jādara viss iespējamais, lai kravas transportu novirzītu prom no dzīvojamajiem mikrorajoniem, kur smagās mašīnas līkumoja pa šaurām ieliņām un traucēja iedzīvotājiem naktsmieru. Šis pievadceļš ostai pavēra pilnīgi citu aprites ātrumu."

SEZ pārvaldes projekta "Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība" vadītājs Arnis Mazalis pauž, ka, "sakārtojot vienu no galvenajām ostas sauszemes artērijām, ieguvumi ir vairāki: uz ostas termināļiem tagad ved divas satiksmes joslas, radot iespēju atsevišķi atdalīt transporta plūsmu uz graudu termināli un pasažieru termināli. Līdz ar to vairs neveidojas satiksmes sastrēgumi, un autovadītājiem nav jāgaida garās rindās. Tāpat ērtāka un drošāka būs pārvietošanās gājējiem".

Projektējot ostas pievadceļa posmu, tika izvērtēta kravu automašīnu kustības intensitāte un ikdienā radītā slodze. Lai jaunais ceļš varētu izturēt lielo slodzi, tā pamatnē lika atjaunoto autoceļu pamata materiālu, kam virsū klāja cementu un tad vairākās kārtās asfaltu.

Projekta "Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība" kopējās izmaksas, ieskaitot arī sliežu ceļu izbūvi, sasniedz 7 miljonus eiro, no kuriem 4,8 milj. eiro ir ES kohēzijas fonda līdzekļi, bet pārējo summu līdzfinansē Liepājas SEZ pārvalde.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!