Elektronikas ražošanas pakalpojumu (EMS) uzņēmums "Volburg" jaunu tehnoloģiju iegādei plāno investēt vairāk nekā 1,5 miljonus eiro, portālam "Delfi" stāsta kompānijas pārdošanas un mārketinga menedžeris Jānis Senkāns.
Kā liecina "Lursoft" dati, 2019. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 3,498 miljoni eiro, bet peļņa – 277 tūkstoši eiro. Uzņēmumā strādāja 46 darbinieki. Uzņēmuma apmaksātais pamatkapitāls ir 17 tūkstoši eiro.
Viņš uzsver, ka "Volburg" attīstībai viens no galvenajiem atspērieniem ir tehnoloģiju attīstība. Attīstības plāna mērķis ir "Volburg" ražotni pilnveidot un pielāgot ceturtās industrijas (Industry 4.0) principiem, kad cilvēki, iekārtas un to komponentes sazinās savā starpā, izmantojot internetu ražošanā. Gudrā ražošana pozitīvi ietekmē vidi, samazina piesārņojumu, samazina piegādes izmaksas, ražo un izmanto enerģiju decentralizētā veidā un palielina ražošanas produktivitāti, tādēļ uzņēmuma investīciju plāns ir ieguldīt vairāk nekā 1,5 miljonus eiro jaunu tehnoloģiju iegādei.
Līdz šim uzņēmums jau iegādājies četras jaunas iekārtas, tai skaitā, lodēšanas pastas uzklāšanas printeri ar SPI opciju, SMT "reflow" lodēšanas krāsni, "Stencil cleaning" iekārtu un "Flying Probe" testēšanas iekārtu.
Savukārt šogad uzņēmums papildina savu tehnoloģiju klāstu ar SMD montāžas automātu, automatizētu rentgena skenēšanas iekārtu un iespiedplašu depanelizācijas iekārtu, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības birojā.
Uzņēmuma plānā ir tehnoloģiju attīstība, balstoties uz procesu automatizāciju un robotizāciju, un robotizēta ražošanas aprīkojuma iegādei esošā investīciju plāna ietvaros nākotnē paredzēts izsludināt jaunus iepirkumus, stāsta Senkāns, piebilstot, ka investīcijas tiek veiktas, izmantojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu.
Vairums – uz Eiropu
SIA "Volburg" specializējas montētu elektronikas plašu (PCBA) un moduļu ražošanā kopš tā dibināšanas 1996. gadā. Kompānija fokusējas uz elektronikas plašu montāžu, kā arī sistēmintegrētiem risinājumiem, tostarp mehatroniku, kabeļu instalēšanu, testēšanu. "Mums ir ilggadēja pieredze vairākās nozarēs, taču galvenokārt mēs specializējamies rūpniecības un automobiļu jomās," stāsta Senkāns. "Volburg" ir ilgstoša pieredze industriālās elektronikas nozarē ar spēju pārveidot sarežģītus klientu uzdevumus par produktīviem augsto tehnoloģiju risinājumiem. Patlaban 80% produkcijas "Volburg" eksportē uz Eiropas Savienību, galvenokārt Vāciju, Apvienoto karalisti un Skandināvijas valstīm (Zviedrija, Norvēģija, Dānija, Somija), savukārt 20% produkcijas ir Latvijas uzņēmumu pasūtījumi. Lai arī teorētiski 20% produkcijas tiek saražots Latvijas uzņēmumiem, lielākoties arī tā tiek netieši eksportēta, jo vairums vietējā tirgus partneru produkcijas tirgus arī ir ārpus Latvijas, viņš skaidro.
Tādējādi Salaspilī ražotā elektronika sastopama tādu zīmolu produktos kā "Volvo Trucks", "Volvo Bus", "Scania", "Volkswagen", "De Laval", "Daimler", "Mitsubishi" un citos plaši pazīstamos produktos.
Veidos virtuālu tikšanās telpu
Runājot par pandēmijas ietekmi uz biznesu, Senkāns skaidro, ka, pateicoties klientu diversifikācijai, uzņēmums nav piedzīvojis būtisku apgrozījuma kritumu, kas ļauj nepārplānot uzņēmuma stratēģiskos mērķus un turpināt ieguldīt finanšu līdzekļus uzņēmuma attīstībā. "Pandēmija gan ir mainījusi ierasto kārtību uzņēmumā, un, lai pasargātu darbiniekus, administrācija un inženieri lielākoties strādā no mājām. Savukārt, lai pasargātu darbiniekus uzņēmuma telpās, tās tiek regulāri dezinficētas, arī pie uzņēmuma ieejas uzstādītas roku dezinfekcijas stacija," viņš stāsta.
Tāpat izmaiņas vērojamas pārdošanas aktivitātēs. Ja pirms pandēmijas galvenās pārdošanas aktivitātes bija starptautiskās izstādes un klientu vizītes, tad šobrīd uzņēmuma pārstāvji ir adaptējušies situācijai un tā vietā piedalās virtuālajās izstādēs un kontaktbiržās, piemēram, "Elmia subcontractor" kontaktbiržā. "Tā kā uzsvars tiek likts uz virtuālajām sanāksmēm ar potenciālajiem klientiem, ir svarīgi, lai klientiem rastos labs iespaids, tādēļ ir svarīgi, lai mūs sadzird, liela uzmanība tiek pievērsta video un skaņas kvalitātei. Izvērtējot to, ka pandēmija negrasās atkāpties, esam nolēmuši izveidot speciālu virtuālo tikšanās telpu, tādējādi nodrošinot profesionālu attieksmi pret mūsu potenciālajiem partneriem," saka Senkāns.
Audzēs tehnisko kapacitāti
Patlaban uzņēmuma stratēģiskie mērķi ir būtiski palielināt uzņēmuma tehnisko kapacitāti, spējot esošajiem un jaunajiem klientiem piedāvāt jaunas tehnoloģijas un iespējas, saka Senkāns. Viens no galvenajiem attīstības virzieniem ir gala produktu salikšanas cehs, tādējādi klientiem spējot nodrošināt to produkcijas ražošanu līdz gala produktam. Šim attīstības virzienam uzņēmums atvēlējis pirms 2 gadiem ekspluatācijā nodotu ražošanas ēku. Savukārt palielināta tehniskā kapacitāte ļaus uzņēmumam arī uzsākt robotizētu ražošanu, tādejādi tehnoloģiski vienkāršus elektroniskus risinājumus varēs ražot automatizēti. Uzņēmuma plāni nākotnē ir vērsti uz izaugsmi visos aspektos, arī darbinieku skaita ziņā - uzņēmums nepārtraukti izsludina dažāda līmeņa jaunas vakances, stāsta uzņēmuma pārstāvis.
Kā liecina "Lursoft" dati, 2019. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 3,498 miljoni eiro, bet peļņa – 277 tūkstoši eiro. Uzņēmumā strādāja 46 darbinieki. Uzņēmuma apmaksātais pamatkapitāls ir 17 tūkstoši eiro.