2020. gada trešajā ceturksnī "Madara Cosmetics" konsolidētais (neauditētais) apgrozījums ir audzis par 50%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, un veido četrus miljonus eiro. Uzņēmums 2020. gada pirmajos deviņos mēnešos sasniedza 12,24 miljonu eiro konsolidēto (neauditēto) apgrozījumu, kas ir par 48% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā, liecina uzņēmuma pārskats "Nasdaq Rīga" biržā. "Madara Cosmetics" valdes loceklis Uldis Iltners portālam "Delfi" atklāj, kā uzņēmumam ir veicies dažādos eksporta tirgos, ņemot vērā pandēmijas ierobežojumus.
Pēc ģeogrāfiskā sadalījuma 2020. gada trešajā ceturksnī apgrozījums Latvijā pieauga par 40%, apgrozījums Eiropas Savienībā (izņemot Latviju) pieauga par 54% un apgrozījums ārpus Eiropas Savienības pieauga par 44%, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu. "Pašlaik visstraujāk aug noiets Vācijā un Francijā. Ņemot vērā, ka šajās valstīs ir lielākais kosmētikas tirgus apgrozījums Eiropā, paredzams, ka šīs valstis tuvākajos gados kļūs par mūsu lielākajiem eksporta tirgiem. Abās šajās valstīs patērētāji mūsu produktus ļoti labi uzņem, un tas ir tikai laika jautājums, līdz mēs spēsim šajos tirgos savus darbības apjomus kāpināt," uzskata Uldis Iltners.
Trešajā ceturksnī tika pabeigta vairāku produktu izstrāde, tajā skaitā, jaunā lūpu krāsu līnija, kas tagad ir pieejama pārdošanā un ir būtisks sasniegums uzņēmuma produktu klāsta attīstībā. Šī gada vasarā "Madara Cosmetics" veica investīcijas 150 tūkstošu eiro apmērā jaunas kategorijas produktu (lūpu krāsu un balzamu) izstrādē un ražošanas līnijas iegādē.
Uzņēmums prognozē veiksmīgu gada pēdējo ceturksni, un "Madara Cosmetics" vadības apgrozījuma mērķis 2020. gadam, sasniegt 15 miljonus eiro, paliek spēkā. "Pēdējos gados esam stabili katru gadu investējuši aptuveni vienu miljonu eiro. Tā tas varētu būt arī nākamajos gados. Turpināsim strādāt pie jaunu produktu attīstības, ieguldīsim savu procesu pilnveidošanā un automatizēšanā, lai mēs būtu efektīvāki, vairāk balstīti uz tehnoloģijām. Tas būs attīstības un izaugsmes virziens, kurā iesim," norāda Iltners.
Uz jautājumu, kā ir ietekmējusi biznesu pandēmija, Iltners portālam "Delfi" atklāj, ka, ņemot vērā uzņēmuma pārdošanas kanālu uzbūvi, šim laikam izdevās diezgan veiksmīgi tikt cauri. Pamatā tas ir saistīts ar to, ka uzņēmumam ir labi diversificēti pārdošanas kanāli ar veselīgu e-komercijas daļu. "Mēs spējām uz e-pārdošanu pārvirzīt kritumu atsevišķos mazumtirdzniecības kanālos. Pat tajos ārvalstu tirgos, kur bija relatīvi stingri ierobežojumi, bija atsevišķi momenti, kas nostrādāja mums par labu. Piemēram, Vācijā ierobežojumu stingrākajā periodā bija slēgti lielie veikali, tostarp lielie kosmētikas veikali, bet mazie veikali turpināja strādāt. Mūsu produkcija Vācijā pamatā tiek tirgota individuālajos parfimērijas un dabīgās kosmētikas veikalos, un tā izrādījās zināma priekšrocība," teic Iltners.
Sākoties otrai ārkārtējai situācijai šogad, uzņēmuma novērojumi no gada sākuma liecina, ka pat situācijā, kad daudzi cilvēki strādā no mājām, kosmētikas lietošanas paradumi saglabājas un būtiski nemainās. Izaugsmes tendence pēdējo mēnešu laikā ir bijusi līdzīga kā pirmajā pusgadā. "Arī plašāk skatoties uz tendencēm nozarē, pēdējos gados e-komercijas kanāli kosmētikas tirdzniecībā ir strauji augoši, savukārt fiziskajā mazumtirdzniecībā, veikalos pieaugums ir neliels. Proporcija visu laiku nosveras par labu e-komercijai. Pandēmija šo procesu tikai paātrinās, un tirdzniecība arvien vairāk nosvērsies e-komercijas pusē," prognozē Iltners.