Šogad uz priekšu strauji virzījies "Rail Baltica" projekts, preses konferencē par šajā gada paveikto un 2021. gadā plānotajiem lielākajiem darbiem transporta un sakaru nozarē sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Ir uzsākti darbi Rīgas Centrālajā stacijā un projektēšanas darbi visā 265 kilometrus garajā "Rail Baltica" trasē. Kopumā līdz šim projekta īstenošanai Latvijā piesaistīti 377 miljoni eiro.
Ir pieņemti lēmumi gan par infrastruktūras pārvaldītāja nozīmēšanu Latvijā, gan par procesu centralizēšanu "Rail Baltica" Latvijas sadaļā, visu pasūtītāja darbu nodošanu "RB Rail" kopuzņēmumam. Tagad šis lēmums jāpieņem visām trim Baltijas valstīm kopuzņēmuma līmenī, taču no Latvijas puses visi priekšdarbi ir izdarīti, saka Linkaits.
Šogad ir noteikts, kuras būs 17 reģionālās stacijas un pieturas vietas visā trases garumā un sākti projektēšanas darbi, patlaban ir piesaistīti arī līdzekļi, lai noteiktu šo staciju atrašanās vietas.
Līnijai svarīga ir sabiedrības iesaiste, aktīvi tā notiek Rīgā, kur notiek daudz apspriedes par dažādiem posmiem, bet apspriešanai pietuvojušies Bauskas un Iecavas reģioni, norāda Linkaits.
SM nosūtījusi priekšlikumus pašvaldībām stacijas un potenciālā dzelzceļa ievada Bauskā novietojumu.
Nākamajā gadā gaidāmas diskusijas ar Limbažiem un Salacgrīvu par stacijām šajā virzienā, kā arī par Skultes stacijas, apkopes punkta novietojumu un labāku integrāciju kopējā telpā, sacīja Linkaits.
Tāpat nesen noslēgušies iepirkumi Rīgas lidostas būvniecības procesam, līdz ar to gaidāms, ka nākamgad sāksies būvdarbi lidostas teritorijā "Rail Baltica" stacijā.