Digitālā glokalizācija – "domā globāli, rīkojies lokāli" – pārņem Eiropu. Šobrīd vairāk cilvēku nekā jebkad agrāk tirgojas, rīko pasākumus, strādā un iepērkas attālināti. Statistikas dati rāda, kā digitālajā vidē atspoguļojas šīs pārmaiņas, tā 2020. gadā tika reģistrēti teju 40 000 jauni ".lv" domēna vārdi, kas ir vairāk nekā iepriekšējos gados, informē Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta Tīkla risinājumu daļa (NIC).
Eiropā 2020. gadā Covid-19 ierobežojumu iespaidā mainījās uzņēmēju un lietotāju paražas, kuras ir glokalizējušas arī digitālo vidi. Šis laiks ir uzvaras gājiens uzņēmējiem ar lokāli orientētu tīmekļa vietņu nosaukumiem. Par to liecina Eiropas augstākā līmeņa domēnu padomes CENTR un ".lv" reģistra uzturētāja NIC apkopotie statistikas dati par 2020. gadu. Glokalizācija ir vārdu "globalizācija" un "lokalizācija" apvienojums, kas raksturo starptautiska produkta vai pakalpojuma pielāgošanu vietējam tirgum. Šo terminu Hārvardas Biznesa apskatā 1980. gadā ieviesa sociologs Rolands Robertsons.
Interneta lietotāji kļūst uzmanīgāki un priekšroku dod pārbaudītām vērtībām, proti, vietējām – ".lv" tīmekļa vietnēm. Eiropas valstīs, tajā skaitā arī Latvijā, pieaug vietējo tīmekļa vietņu apmeklējums (avots "Alexa"). Piemēram, adrese "ss.lv" ir daudz pieprasītāka par "ss.com", lai gan vietne ir tā pati. Iepērkoties vietējos interneta veikalos, lietotājiem ir drošības sajūta, jo problēmu gadījumā varēs sazināties ar pārdevēju vai vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vai citā valsts institūcijā pēc palīdzības.