Vienlaikus viņš minēja, ka 2021. gadā cerēt uz lielu apdrošināšanas apmēru pieaugumu nevajadzētu, taču arī liels kritums, visticamāk, nebūs.
"Līdz šim ekonomikas kritums apdrošināšanas rādītājos vēl īsti nav parādījies, tādēļ var prognozēt, ka ietekme būs jūtama 2021. gadā. Tomēr ļoti daudz ir atkarīgs arī no tā, cik ilgi mums būs ierobežojumi un cik dziļu iespaidu uz ekonomiku tie atstās. Tādēļ 2021. gads būs interesants un vienlaikus arī sarežģīts. Cerēt uz lielu apdrošināšanas apmēru pieaugumu šajā gadā es neiedrošinātos, bet es arī negribētu domāt, ka mēs redzēsim lielu kritumu," teica Abāšins.
Viņa pauda cerību, ka šā gada pirmajā ceturksnī arvien plašāk notiks vakcinēšana, līdz ar to ekonomika arvien vairāk atdzīvosies un atgriezīsies normālākā ritmā. Ja tā notiks, tad gadā kopumā apdrošināšanas tirgus varētu strādāt "pa nullēm" vai pat būs neliels pieaugums, salīdzinot ar 2020. gadu.
"Ja ar pandēmiju tiksim galā, tad 2022. gadā mums gan jau vajadzētu redzēt pieaugumu no 7% līdz 10%," atzīmēja Abāšins.
Tāpat viņš prognozēja, ka ekonomika pēc pandēmijas mainīsies, ieviešot izmaiņas arī apdrošināšanā. "Piemēram, jautājums ir, vai turpmāk vajadzēs tik lielus birojus. Tādēļ izmaiņas noteikti būs, bet vai tas samazinās korporatīvo apdrošināšanu? Domāju, ka nē. Taču apdrošināšanā noteikti mainīsies uzsvari," sacīja Abāšins.
Viņš norādīja, ka pandēmijas laikā ir pieaudzis pieprasījums pēc privātās veselības apdrošināšanas, kas līdz šim bija neliels nišas produkts, un šī tendence varētu turpināties. Tāpat būs izmaiņas transportlīdzekļu apdrošināšanā, jo, visdrīzāk, augs kopbraukšanas un auto nomas platformu darbības apmēri, kas var samazināt pieprasījumu pēc privātajām automašīnām.
"Ekonomika noteikti mainīsies un garlaicīgi nebūs," pauda Abāšins.