"DeTales" dizaina aksesuāri
Foto: Zane Priede
Ievērojot aprites ekonomikas principu, dizainere Ieva Kalēja radījusi jaunu latviešu dizaina zīmolu "DeTales".

Pagājušā gada nogalē Latvijā radīts jauna formāta latviešu dizaina zīmols "DeTales", kas ražo interjera aksesuārus ar pārlaicīgu dizainu. Jauno produktu izstrādē tiek izmantoti materiālu pārpalikumi, kas rodas vannu ražošanas procesā, tādējādi samazinot rūpniecisko atkritumu daudzumu un radot jaunu vērtību atbilstoši aprites ekonomikas principiem.

"Pasaulei nevajag vairāk jaunu lietu, kuras kļūst nederīgas vai nolietojas jau pāris gadu laikā, tāpēc savās kolekcijās "DeTales" plāno eksperimentēt ar kvalitatīviem un ilgtspējīgiem materiāliem," skaidro Kalēja, kura jau iepriekš ar lampu zīmolu "Mammalampa" guvusi gan vietēja, gan starptautiska mēroga atzinību.

"Mēs sekojam idejai par aprites ekonomiku," stāsta zīmola attīstības vadītāja Annija Mežgaile. "Tas nozīmē, ka ražojam produktus ilgstošai lietošanai no materiālu otrreizējas pārstrādes, tādējādi minimizējot atkritumus un dodot otru iespēju izejmateriālam atdzimt citā, jaunā veidolā," viņa piebilst.

Pirmā produktu sērija veidota no uzņēmuma "PAA Vannas" izstrādātās un vannu ražošanā izmantotās mākslīgās akmens masas "Silkstone". "DeTales" interjera dizaina aksesuāru ražošanā tiek izmantoti materiāla pārpalikumi.

Zīmola pirmās kolekcijas ar nosaukumu "Snow Tale" sastāvā atrodami interjera dizaina priekšmeti — svečturi, ikebana vāzes, ēterisko eļļu difuzori un trauki, kas veidoti no akmens masas. "Šī kolekcija vizuāli atgādina augstas, sniegotas kalnu virsotnes. Tā nes arī filozofisku vēstījumu – par mūžīgām vērtībām, attiecībām ar dabu mūsdienās un nebeidzamiem stāstiem," stāsta projekta autores.

Uzņēmuma attīstības modelis paredz ciešu sadarbību ar citiem dizaineriem un dažādām nozarēm. "Mums Latvijā ir daudz talantīgu cilvēku, un mēs ticam, ka kopā, katrs ar savu citādu redzējumu un pieredzi, spēsim radīt vēl daudz unikālus un ilgtspējīga dizaina piemērus," saka Mežgaile.

"Mēs vēlamies pierādīt, ka Latvijā ir iespējams radīt kvalitatīvus dizaina produktus ar augstu pievienoto vērtību un lauzt stereotipu, ka importa preces ir labākas!" pārliecināta Kalēja.

Zīmols "DeTales" ir arī LIAA Radošo industriju inkubatora dalībnieks.

Zīmola nosaukums "DeTales" radies, savienojot divus angļu valodas vārdus — Design (dizains) un Tales (stāsti).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!