2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,5%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,9%, autodegvielas – palielinājās par 6,4%.
2020. gada decembrī, salīdzinot ar 2019. gada decembri, pēc kalendāri koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 4,4%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,4%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 13,1%, autodegvielas – palielinājās par 6,1%.
Salīdzinot ar 2019. gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 8,1%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,0%). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 40,2%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 28,5%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 23,6%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 4,3%.
2020. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 5,7%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,4%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 10,8%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 3,8%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4,1%) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,7%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 24,1%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 21,2%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 19,4%).
2020. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 10,1%.