Valsts tēla satura izstrādei un komunikācijai atvēlētais budžets ir 1,3 miljoni eiro, preses konferencē sacīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Kaspars Rožkalns.
"Apzināmies, ka Latvijas gadījumā tā ir liela nauda, bet no starptautiskās komunikācijas viedokļa tas ir ļoti mazs budžets. Tas nozīmē, ka mums jārīkojas ļoti gudri, liela mēroga mārketinga kampaņas aizstājot ar lokālām, bet pamanāmām aktivitātēm, plaši iesaistot ārvalstīs dzīvojošos latviešus," norāda LIAA Komunikācijas un informācijas departamenta direktors Jānis Nīgals.
No šogad paredzētajiem līdzekļiem aptuveni 200 tūkstoši eiro paredzēti zīmola un grafiskās identitātes izstrādei, kā arī sākotnējo komunikācijas materiālu sagatavošanai, 100 tūkstoši eiro ieplānoti Latvijas sabiedrības uzrunāšanai, 400 tūkstoši eiro tiek plānoti investīciju piesaistes aktivitātēm, bet atlikusī budžeta daļa tiks izlietota starptautiskajai komunikācijai, piemēram, starptautiskajā izstādē "Expo 2020", kuru 1. oktobrī atklās Apvienotajos Arābu Emirātos, Dubaijā.
Saskaņā ar laika grafiku februārī un martā turpināsies darbs dizaina domāšanas darbnīcās, kur vairāk nekā 200 dažādu nozaru profesionāļu, sabiedrības pārstāvju un ārvalstīs dzīvojošo Latvijas valstspiederīgo formulēs valsts tēla veidošanas procesu. Marta pirmajā pusē tiks izsludināts konkurss par zīmola un valsts tēla komunikācijas vadlīniju izstrādi, savukārt aprīlī un maijā tiks formulētas konkrētas misijas, kuras vispirms lūgsim izvērtēt starptautiskiem ekspertiem no ES un Ekonomiskās Sadarbības un Attīstības organizācija (OECD), un tad pirms starptautiskās komunikācijas uzsākšanas izstrādātās misijas vēl tiks prezentētas Latvijas sabiedrībai. Pirmais eksāmens "Misijai - Latvija" būs izstādē "Expo 2020".
Darbs pie valsts tēla satura izstrādes tika uzsākts 29. janvārī, kad īpašā domnīcā tikās valsts tēla atbalsta grupa, kuru pārstāv dažādu nozaru eksperti, ārvalstīs dzīvojošie latvieši un sabiedrības pārstāvji. Uzrunājot iniciatīvas grupu, Valsts prezidents Egils Levits akcentēja virzienus, kuros Latvijai ir potenciāls attīstīties: zaļa vide, attīstīta infrastruktūra, izglītoti un radoši cilvēki, digitalizācija, zinātne un pētniecība.
"Valsts tēlu nevar izveidot administratīvi, tādēļ šajā procesā vēlamies iesaistīt pēc iespējas plašāku sabiedrības daļu. Ikviens no mums ir valsts tēla vēstnesis, tādēļ svarīgi, ka pieņemam šo izaicinājumu kopīgi," uzsvēra Rožkalns.
Šoreiz pieeja valsts tēla veidošanā nav ierastā un plaši izmantotā mārketinga metode, kur tiek piemeklēts un iedvesmojoši stāstīts kāds unikāls stāsts. Globālā situācija pieprasa meklēt un izmantot inovatīvus veidus izaicinājumu risināšanā, tai skaitā valsts tēla veidošanā ilgtermiņā, kuru vēlamies īstenot ambiciozāk kā tikai mārketinga kampaņu, skaidro LIAA. Ar misiju orientētu pieeju Latviju pozicionējam kā nozīmīgu vietu Eiropā. Šī pieeja paredz, ka attīstām procesu un veidojam starptautisku platformu, kas aicina risināt Eiropas un pasaules līmeņa izaicinājumus (klimata pārmaiņas, gudras un ekoloģiskas pilsētas u.c.), kas ir aktuāli arī Latvijas mērogā. Tā vēlamies rosināt citus runāt par Latviju kā valsti, kas spēj radoši un elastīgi rīkoties. Misiju pieejas rezultāti būs misijas jeb veiksmes stāsti, bet pati pieeja un sadarbības veidošanas process – inovatīvs valsts tēls.
"Par to, kādai jābūt "Misijai - Latvija", lems sabiedrība. Mūsu uzdevums būs novērtēt, kāds ir izvēlētās misijas potenciāls starptautiski, tādēļ izstrādātā satura vērtēšanā piesaistīsim arī starptautiskos ekspertus," stāsta Rožkalns, piebilstot, ka viens no piemēriem varētu būt mērķis kļūt par ilgdzīvojošāko nāciju pasaulē.
Vienots valsts tēls ir neatsverams palīgs starptautiskajā arēnā – gan politiski, gan ekonomiski, gan arī kultūras sakaru veidošanā. Lai tas varētu pārstāvēt iespējami plašu mūsu sabiedrības daļu un lai ikviens šīs valsts piederīgais kļūtu par tā vēstnesi, sabiedrībai šis radītais tēls ir jāsaprot un jāpieņem, uzsver LIAA.