Delfi foto misc. - 78445
Foto: Publicitātes attēli

Eiropas tiešsaistes modes platforma 'Zalando' tuvākajos gados paplašinās darbības teritoriju Eiropā vēl astoņos tirgos, informē uzņēmuma pārstāvji.

2021. gadā plānots darbu sākt Horvātijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Slovākijā un Slovēnijā, bet 2022. gadā – Ungārijā un Rumānijā.

2020. gadā "Zalando aktīvā klientu bāze palielinājās par 25 %, sasniedzot 38,7 miljonus.

Pēc finansiāli veiksmīga 2020. gada "Zalando" būtiski paaugstinājis savas izaugsmes ambīcijas, un tā mērķis ir līdz 2025. gadam palielināt preču bruto vērtību (GMV) līdz vairāk nekā 30 miljardiem eiro. Uzņēmuma mērķis ilgtermiņā ir iegūt vairāk nekā 10% lielu daļu no kopējā 450 miljardu eiro Eiropas modes tirgus.

2020. gadā "Zalando" sasniedza GMV 10,7 miljardu eiro apmērā, palielinot ikgadējo izaugsmi līdz 30,4%, ko veicināja straujš jauno klientu skaita pieaugums. Šajā periodā uzņēmuma ieņēmumi pieauga par 23,1%, sasniedzot 8 miljardus eiro.

"Zalando" sasniedza koriģēto EBIT 420,8 miljonu eiro apmērā, kas atbilst 5,3% peļņas normai, kādu nosaka augošie saimnieciskās darbības aizņemtie līdzekļi un ievērojams peļņas normas samazinājums salīdzinājumā ar attiecīgo periodu iepriekšējā gadā, ko "Zalando" uzskata par pagaidu rādītāju.

Pēc ārkārtīgi jaudīgā 2021. gada sākuma ar sagaidāmo GMV pieaugumu par aptuveni 50% pirmajā ceturksnī "Zalando" paredz, ka 2021. finanšu gadā GMV pieaugs par 27–32%, sasniedzot 13,6–14,1 miljardu eiro. Ieņēmumi noteiks GMV pieaugumu platformas pārejas rezultātā ar 24–29% jeb 9,9–10,3 miljardu eiro pieaugumu.

"Zalando" paredz rentablu izaugsmi arī turpmāk ar koriģēto EBIT 350–425 miljonu eiro apmērā. Uzņēmums turpinās ieguldīt loģistikas infrastruktūrā un tehnoloģiju platformā, un tā plānotie kapitālizdevumi 2021. gadā ir 350‒400 miljonu eiro apmērā.

"2020. gads ir bijis kā neviens cits līdz šim. Mēs esam pievērsuši uzmanību mūsu ilgtermiņa vīzijai būt par modes izvēles sākuma punktu. Turpmākajos gados mūsu uzmanības centrā joprojām būs izaugsme un investīcijas ilgtermiņā," norāda "Zalando" līdzdirektors Roberts Gencs (Robert Gentz).

Līdz 2020. gada beigām "Zalando" platformai tika pievienoti vairāk nekā 2400 veikalu. Programma turpina strauju izaugsmi arī 2021. gadā, un līdz 2021. gada februāra beigām tai ir pievienojušies vairāk nekā 3400 veikalu.



Zalando dibināts 2008. gadā Berlīnē un patlaban piedāvā apģērbus, apavus, aksesuārus un skaistumkopšanas preces.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!