Delfi foto misc. - 74142
Foto: Publicitātes attēli

Rīgas domes izsoles par pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu daļu nomas tiesību iegūšanu vides reklāmas stendu izvietošanai nolikumā ir būtiski robi, tostarp ļaujot izsolē piedalīties arī tādiem uzņēmumiem, kas nerīkojas godprātīgi attiecībā uz nodokļu nomaksu vai sociālajām garantijām darbiniekiem, atzīmēja vides reklāmas aģentūras "JCDecaux Latvija" vadītāja Jeļena Brokāne.

Viņa atzina, ka izvēlētā izsoles forma raisa daudz vairāk jautājumu, nekā sniedz atbilžu.

Brokāne atzīmēja, ka šīs domes koalīcija publiski iestājās par zaļāku vidi, tomēr izsoles prasībās iznomātājam nav neviena punkta par dabai draudzīgu ķīmisko vielu izmantošanu tīrīšanā un apkopē vai saudzīga apgaismojuma lietošanu. "Tāpat nolikumā nav nekā, kas saistīts ar sociāli atbildīgu rīcību pret sabiedrību vai partneriem, tā it kā vide nebūtu medijs," sacīja "JCDecaux Latvija" vadītāja.

Tāpat Brokāne minēja, ka otrā izsole, atšķirībā no pirmās, tiek plānota mutiska, kas raisa "pamatīgas aizdomas", vai šīs izmaiņas nav tādēļ, lai kāds vairāksolītājs var piekoriģēt solīto cenu.

"Ja Rīgas domes motivācija, izvēloties izsoles nevis konkursa formu, ir bijusi iegūt lielākus ieņēmums no vides reklāmas, tad jāatzīst tas notiek uz zaļākas vides, riskanta biznesa modeļa un ignorētu sociālo garantiju rēķina," teica Brokāne.

Viņa arī norādīja, ka "JCDecaux Latvija" aicinājusi pašvaldību uz dialogu, bet pagaidām nesekmīgi. "Mēs, kā vides reklāmas operators, vislielākajā mērā esam ieinteresēti pilsētvides attīstībā. Mēs esam gatavi dalīties ar pasaulē aprobētu pieredzi, kā pilsētu padarīt pievilcīgāku un ērtāku pilsētniekiem un tās viesiem, par to netērējot naudu no pilsētas maka, bet radot ilgtspējīgu sadarbības modeli. Diemžēl pagaidām nav skaidri iemesli, kādēļ pilsēta ir aizslēgta un atslēga ir nolauzta," sacīja Brokāne.

Jau ziņots, ka Rīgas dome sadarbībā ar Rīgas pilsētas būvvaldi marta vidū izsludinājusi otro izsoli par pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu daļu nomas tiesību iegūšanu vides reklāmas stendu izvietošanai. Šai izsolei var pieteikties līdz 6.aprīlim.

Izsolē pretendenti aicināti pieteikties uz 91 pašvaldībai piederošu nekustamo īpašumu daļām, izvietojot tajās vienota dizaina vides reklāmas stendus.

Tāpat kā ar pirmās izsoles uzvarētāju, arī ar otrajā izsolē uzvarējušo komersantu nekustamā īpašuma nomas līgums tiks slēgts uz laika periodu līdz desmit gadiem.

Saskaņā ar sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja noteikto iespējamo tirgus nomas maksas novērtējumu, sākotnējās nomas maksas apmērs par nomas objektiem noteikts 48 960 eiro gadā.

Kopumā šajā gadā plānots izsludināt izsoles uz 400-500 reklāmas objektu vietām pilsētā, samazinot kopējo reklāmas objektu skaitu uz pašvaldības zemes par aptuveni 20-30%.

Ziņots arī, ka pirmajā izsolē par 80 reklāmas izvietošanas vietām uzvarēja SIA "Visual Media", solot 165 000 eiro.

"JCDecaux Latvija" reģistrēta 1996.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1,074 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Francijas uzņēmums "JCDecaux Europe Holding". "JCDecaux Latvija" apgrozījums 2019.gadā bija 4,5 miljoni eiro, bet peļņa - 10 218 eiro. Kompānijas 2020.gada finanšu rādītāji vēl nav publiskoti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!