2021. gada februārī, salīdzinot ar 2020. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 8,5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,7%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 21,5%, autodegvielas – palielinājās par 5,2%.
Salīdzinot ar 2020. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 20,5%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 20,0%). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 63,9%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 37,0%) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 35,7%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 9,0%.
2021. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 4,4%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 4,0%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,2%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,1%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 16,5%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 16,3%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,0%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4,2%).
2021. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,6%.