Kā izskatīsies Rīgas centrs pēc "Rail Baltica" ieviešanas - 9
Foto: Publicitātes foto

Sākas "Rail Baltica" izbūves darbi Lāčplēša ielas posmā pie Centrālās stacijas, tādēļ tiek veiktas izmaiņas auto satiksmes un gājēju plūsmas organizācijā Lāčplēša ielā pie Kalupes ielas. Šie ierobežojumi ilgs līdz aprīļa beigām, informē pilnsabiedrība "BERERIX".

Īslaicīgi ir slēgts Gogoļa ielas auto joslas posms gar būvlaukumu, kas ietekmē iekāpšanu sabiedriskā transportā pieturvietā. Iekāpšana organizēta no slēgtās braucamās daļas.

Lāčplēša ielas braucamajā daļā no Satekles ielas līdz Kalupes ielai tiks pārorganizēta automobiļu plūsma, pārmaiņu slēdzot kādu no braukšanas joslām. Šobrīd ir nodrošināta viena satiksmes josla katrā virzienā. Gājēju kustība tiek organizēta pa vienu ielas pusi, gar Abrenes ielas teritoriju.

Vēlāk, palielinoties būvdarbu apjomam, Lāčplēša ielā paredzami ilgāki satiksmes ierobežojumi un ar to saistītas satiksmes organizācijas izmaiņas.

"Rail Baltica" Rīgas Centrālā satiksmes mezgla būvniecība skar Lāčplēša ielu, jo tur tiek mainītas un pārveidotas apakšzemes komunikācijas un inženiertīkli. Jaunā "Rail Baltica" pārvada novietojums mainīs Lāčplēša ielas asi, pārbūves rezultātā izveidojot to nedaudz platāku, lai posmā no Kalupes ielas nodrošinātu pilnas četras auto joslas un gājēju/velo pāreju pie Kalupes ielas.

"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvniecības procesā norisinās darbi uz dzelzceļa ceļiem no dzelzceļa tilta pār Daugavu līdz pat Lāčplēša ielai.

Foto: Publicitātes attēli

"Izprotot, ka būvdarbi ierobežo ērtu pārvietošanos, lūdzam iedzīvotājus būt iecietīgiem ērtas satiksmes labad pēc "Rail Baltica" izbūves. Pildīsim solīto un visā būvniecības procesā līdz pat 2025. gada nogalei Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija varēs turpināt sniegt pakalpojumus pasažieriem, kā arī visas būtiskās Rīgas ielas jeb "artērijas" turpinās darboties. Viena no šādām ielām ir Lāčplēša iela, un saprotams, ka tik liela mēroga būvniecību pilnībā bez ierobežojumiem veikt nav iespējams. No "BERERIX" puses darām visu, lai izmaiņas satiksmē un gājēju plūsmā būtu saprotamas," skaidro būvsabiedrības "BERERIX" Iesaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde.

Šobrīd uz sliežu ceļiem turpinās jau iesāktie, apjomīgie signalizācijas un citu inženierkomunikāciju izbūves, pārcelšanas un pārbūves darbi, bet vienlaicīgi sliežu ceļu teritorija tiek gatavota apjomīgākiem būvdarbiem – Stacijas ēkas dienvidu daļas būvniecībai, jauno peronu un jauno Eiropas platuma standartu sliežu ceļu izbūvei.

Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pirmās redzamās pārmaiņas sākās 2020. gada novembrī, kad tika norobežots laukums starp esošo Stacijas ēku un Satiksmes ministriju un sākās pirmie būvdarbi, kas turpinās jau intensīvākā apjomā. Stacijas ēka, sliežu ceļi un tai pieguļošā infrastruktūra tiek būvēta pa posmiem. Būvdarbi, tiek plānoti un organizēti tā, lai stacija nepārtraukti varētu nodrošināt savus pakalpojumus ienākošo un izbraucošo vilcienu pasažieriem. No 2021. gada 28. marta tika slēgti pirmie trīs sliežu ceļi, kas pakāpeniski tiks pārveidoti "Rail Baltica" un jaunās stacijas mērķiem. Šo sliežu ceļu pārbūve notiks kopā ar Stacijas ēkas dienvidu daļas būvniecību un norisināsies līdz 2023. gadam.

Pilnsabiedrībā "BERERIX" apvienojušies Beļģijas "BESIX Group", nacionālais būvnieks "RERE Būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu – Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!