Ņemot vērā Covid-19 pandēmijas radīto negatīvo ietekmi, Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" grupa 2020. gadu noslēdza ar 143 miljonu eiro ieņēmumiem, kas ir par 72% mazāk nekā pirms gada. Pērn krīzes ietekmē grupa strādāja ar 265 miljonu eiro zaudējumiem. Neskatoties uz stingrajiem ceļošanas ierobežojumiem, "airBaltic" nodrošināja nepieciešamo savienojamību un kopumā pārvadāja 1,34 miljonus pasažieru, vēsta lidsabiedrība.
"Pagājušajā gadā mēs piedzīvojām dramatiskas izmaiņas, bet "airBaltic" pamata vīzija nākotnei saglabājas nemainīga – būt lielākajam pārvadātājam Baltijā. Krīzes dēļ mēs būtiski samazinājām savus izdevumus un pielāgojām biznesa plānu "Destination 2025 Clean". Mēs pieņēmām lēmumu pārtraukt Q400 un B737 lidmašīnu izmantošanu un divus gadus ātrāk nekā sākotnēji plānots kļūt par pārvadātāju, kas veic lidojumus tikai ar viena tipa lidmašīnām – "Airbus A220-300"," teic "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.
"Mēs ar nepacietību gaidām ceļošanas pieprasījuma kāpumu, kas jau šobrīd uzrāda pozitīvus signālus. Mēs esam izstrādājuši vairākus scenārijus pakāpeniskai tirgus atlabšanai. Mūsu pamata plāns šobrīd atbilst nozarē izteiktajām prognozēm, un mēs esam elastīgi veikt papildu korekcijas, ja radīsies tāda nepieciešamība. Lai atbalstītu mūsu atgriešanos pie rentabilitātes nākotnē, mēs 2021. gadā saņemsim vēl septiņas "Airbus A220-300" lidmašīnas," atklāj Gauss.
Pagājušajā gada laikā lidsabiedrība savienoja Rīgu, Tallinu un Viļņu kopumā 76 maršrutos, nodrošinot reģionam tik ļoti nepieciešamo savienojamību un kravu pārvadājumus.
"airBaltic" (AS "Air Baltic Corporation") ir dibināta 1995. gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 96,14% akciju, bet Larsam Tūsenam ar viņam pilnībā piederošu SIA "Aircraft Leasing 1" pieder 3,86%. "airBaltic" veic lidojumus ar 25 "Airbus A220-300" lidmašīnām.