Aviokompānija ir apsvērusi trīs galvenos nākamo 12 mēnešu scenārijus - "pesimistisks", "reālistisks" un "optimistisks". Reālistiskais scenārijs paredz pakāpenisku nozares atveseļošanos 2021. gada otrajā un trešajā ceturksnī un nav pretrunā ar vairāku nozares ekspertu, piemēram, IATA, "Eurocontrol" un citu pēdējo mēnešu prognozēm. Savukārt, ja tirgus atgūšanās notiks lēnāk, "airBaltic" likviditāte var nebūt pietiekama nākamajos 12 mēnešos bez papildu finansējuma. Pesimistiskā scenārija gadījumā lidsabiedrībai var nākties meklēt papildu iespējas ietaupīt, vienoties ar sadarbības partneriem, lai pārskatītu maksājumu grafikus, kā arī meklēt papildu finansējumu. Uzņēmuma vadība vērtē, ka šādā gadījumā tas varētu būt aizņēmums finanšu tirgos vai no uzņēmuma īpašniekiem.
Jāatgādina, ka valsts pērn aviokompānijas pamatkapitālā ieguldīja 250 miljonus eiro, un Eiropas Komisija pēc vairāku mēnešu izvērtēšanas jūlija sākumā atbalstīja šo Latvijas valdības lēmumu. EK priekšsēdētājas izpildvietniece Margrēte Vestagere, kuras pārziņā ir konkurences politika, norādīja, ka "airBaltic" rekapitalizācija palīdzēs uzņēmumam pārvarēt Covid-19 izraisīto krīzi, kas ir īpaši smagi skārusi aviācijas sektoru. ""airBaltic" ieguldījums Latvijas iekšzemes un starptautiskās savienojamības nodrošināšanā ir ļoti būtisks. Ņemot vērā valsts ģeogrāfisko atrašanās vietu, no šiem pakalpojumiem ir atkarīga tautsaimniecība, daudzas darba vietas un ārējās tirdzniecības attīstība," uzsvēra Vestagere.