Vai tas, ka auto industrija visā pasaulē sparīgi pārorientējas uz elektroauto ražošanu, ir atstājis iespaidu uz auto pircējiem Latvijā? Ņemot vērā "Swedbank" veiktā pētījuma rezultātus par auto iegādes tendencēm, var secināt, ka Latvijā cilvēki pagaidām pieturas pie pārbaudītām vērtībām – salīdzinoši lētas automašīnas ar dīzeļdzinēju.
Lai arī daudzi apzinās un ņem vērā automašīnas ietekmi uz vidi, "zaļāki" auto pagaidām nav Latvijas pircēju dienaskārtībā to cenas dēļ. Tāpēc ātrākai autoparka nomaiņai neiztikt bez valsts atbalsta, kā tas jau ir, piemēram, kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā, uzskata eksperti.
Pētījuma rezultāti rāda, ka Latvijā izplatītākais pagaidām ir auto ar dīzeļdzinēju (tādu lieto 62% respondentu), un "dīzeļu" skaits pēdējos gados ir nevis samazinājies, bet pieaudzis. Analoģiskā Swedbank pētījumā, ko veicām 2019. gadā, automašīnas ar dīzeļdzinēju lietoja par 13 procentpunktiem mazāk respondentu (49%). Zīmīgi, ka auto ar dīzeļdzinējiem visizplatītākie ir jaunāku respondentu auditorijā (25–34 gadi). Savukārt benzīna dzinēju ir izvēlējies katrs trešais auto īpašnieks, kamēr hibrīdauto tikai 2%.