Enerģētikas sektorā 2020.gadā iedzīvotāji visvairāk sūdzējušies par uzskaiti un norēķiniem. Par norēķiniem sūdzējušies ap 37% lietotāju, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) dati.
Kopumā enerģētikas nozarē saņemtas 70 sūdzības, kamēr 2019. gadā bija 56 sūdzības. Lietotāju sūdzības saistībā ar siltumenerģijas jautājumiem pieaugušas par 5 jeb 83%, savukārt dabasgāzes nozarē par vienu sūdzību jeb 5%, bet elektroenerģijas nozarē tās pieaugušas par 8 sūdzībām jeb 26%.
Visās trīs enerģētikas nozarēs joprojām lietotājiem aktuālākie ir norēķinu jautājumi ar saviem pakalpojumu sniedzējiem. Sūdzības par rēķiniem un rēķinos iekļauto informāciju citu sūdzību starpā dominē jau vairāk nekā 15 gadus, un arī pērn tas bija biežākais domstarpību jautājums – 37% jeb 26 sūdzības no kopējā sūdzību skaita.
SPRK novērojumi liecina, ka lietotāji bieži saskaras ar neskaidrībām par enerģijas piegādes pārtraukšanu. “Tas, ja objektā vairs netiek lietota enerģija, nenozīmē, ka līgums lietotājam ar tirgotāju nav spēkā. Šajā gadījumā sistēmas operators turpina sniegt pakalpojumu, lai gan enerģiju lietotājs nelieto, kā arī saņem rēķinus – fiksēto maksu atbilstoši pieslēguma jaudai. Lai tā nenotiktu, aicinām informēt tirgotāju par enerģijas piegādes pārtraukšanu un izpildīt visas nepieciešamās darbības,” skaidro SPRK pārstāvis Jānis Negribs.