Īpaši būtisks prēmiju kritums ir ceļojumu apdrošināšanā (par 49%), sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku CTA, iekļaujot OCTA (par 22%) un dzīvības apdrošināšanā (par 17%).
"Katra apdrošināšanas veida apjoma kritumam ir cits skaidrojums, taču sakne ir viena – pandēmija un tās izraisītā krīze," saka LAA prezidents Jānis Abāšins.
"Pavisam skaidra ir situācija ar ceļojumu apdrošināšanu, jo tūrisma nozarē notiek tikai nelielas kustības, salīdzinot ar vecajiem, parastajiem laikiem. Dzīvības apdrošināšanas kritums signalizē par uzņēmumu un iedzīvotāju kopējām ienākumu problēmām, jo krīzes laikā uzkrājumus diemžēl tērē, nevis veido. Savukārt OCTA prēmiju sarukums skaidrojams gan ar ekonomikas un transporta nozares sabremzēšanos, gan OCTA polišu cenu kritumu," stāsta Abāšins.
No lielajiem apdrošināšanas veidiem prēmijas 1. ceturksnī ir augušas tikai īpašuma un veselības apdrošināšanā. Veselības apdrošināšanas polises uzņēmumi saviem darbiniekiem tradicionāli atjauno gada sākumā.
Arī apdrošināšanas atlīdzības gada pirmajos trīs mēnešos, salīdzinot ar pērnā gada atbilstošo periodu, kopumā ir samazinājušās par 7,8%, sasniedzot 86,86 miljonus eiro. Lielākais sarukums ir dzīvības apdrošināšanā (par 24%), sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku CTA (par 14%) un veselības apdrošināšanā (par 12%).
"Par OCTA ir skaidrs – mazāk braucam, mazāk avāriju, mazākas izmaksas," komentē J. Abāšins. "Savukārt veselības apdrošināšana pēdējā gada laikā brauc kā pa amerikāņu kalniņiem atkarībā no ierobežojumu pakāpes. Kad ierobežojumi ir stingrāki, cilvēki mazāk dodas pie ārstiem, un atlīdzības krītas. Ierobežojumus mīkstinot, visi cenšas atgūt nokavēto, un izmaksas aug. Tā kā gada sākumā mums bija stingri ierobežojumi, attiecīgi arī veselības apdrošināšanas izmaksas ir mazākas."
Lielākais atlīdzību pieaugums 1. ceturksnī ir bijis īpašuma apdrošināšanas jomā – par 56%, ko pozitīvi ietekmējusi apdrošināšanas atlīdzības izmaksa par nodegušo "Depo' veikalu Rēzeknē.