2021. gada martā, salīdzinot ar 2020. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,1%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,6%, autodegvielas – palielinājās par 4,9%.
Salīdzinot ar 2020. gada martu, kurš bija pirmais mēnesis, kad bija novērojama Covid-19 ietekme uz mazumtirdzniecību, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 41,7%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 41,2%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 37,4%). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 16,4%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 12,0%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,5%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 4,6%.
2021. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 6,9%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,8%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 16,1%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,7%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 36,1%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 26,3%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 25,2%).
2021. gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 20,3%.