Pētījumā norādīts, ka elektrisko sedanu un vieglo apvidus automašīnu ražošana no 2026. gada būs tikpat lēta, kā ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu ražošana.
Savukārt mazizmēra automašīnām nāksies gaidīt līdz 2027. gadam, lai saskaņotos ar iekšdedzes dzinēju modeļu ražošanas izmaksām.
Tikmēr vieglie elektriskie mikroautobusi jau no 2025. gada būs lētāki par modeļiem, kas aprīkoti ar dīzeļdzinējiem.
Pētījumā teikts, ka akumulatoru ražošanas izmaksu kritums un elektrisko automobiļu ražošanas līniju izmantošana vidēji samazinās šo automašīnu cenas.
Sagaidāms, ka sedans ar elektrodzinēju, kas pirms nodokļu atlaidēm 2020. gadā maksāja gandrīz 40 tūkst. eiro, 2026.gadā maksās tikpat, cik ar iekšdedzes dzinēju aprīkots modelis, jeb aptuveni 20 tūkst.eiro.
Elektrisko automobiļu tirdzniecība līdz 2030. gadam veidos 50% no kopējā automašīnu pārdošanas apjoma, bet līdz 2035. gadam - 85%
Toties līdz 2035. gadam šādu videi draudzīgu transportlīdzekļu tirdzniecība varētu pat sasniegt 100% no kopējā pārdošanas apjoma.