“Ever Given” ir viens no lielākajiem konteinerkuģiem pasaulē. Šis 200 000 tonnu smagais kravas kuģis 13. martā sagriezās sāniski un nosprostoja Suecas kanālu, uz sešām dienām bloķējot vienu no pasaules intensīvākajiem kuģošanas ceļiem un atstājot aiz sevis garā rindā gaidām 350 kuģus.
Vienīgā iespēja, kā kuģi varēja apiet kanālu, bija kuģot apkārt Āfrikas ragam un tuvoties Vidusjūrai no rietumiem, pagarinot braucienu par 14 dienām un 5000 jūras jūdzēm.
Saistībā ar šo negadījumu ir iesniegti apdrošināšanas pieteikumi, kuru kopējā vērtība tiek lēsta apmēram miljarda dolāru apmērā. Daļu šo izmaksu segs "ERGO" Baltijā, jo uz “Ever Given” klāja bija arī Baltijas valstu importētāju kravas.
“Neraugoties uz standarta apdrošināšanas segumu, kravas apdrošināšana sedz arī izmaksas, kas saistītas ar negadījumu un īpašuma atgūšanu. Uz klāja bija krava, kas pieder mūsu klientiem, tāpēc mēs segsim tās atgūšanas izmaksas,” komentē "ERGO" valdes loceklis un galvenais risku parakstītājs Baltijā Mareks Ratniks.
Uzņēmums skaidro, ka šādos gadījumos ir sarežģīti noteikt, kam un cik daudz būtu jāmaksā par kravas atgūšanu, un tas aizņem ilgu laiku. Šo procesu vada kuģa īpašnieka iecelts novērtētājs. Lai kravas īpašnieki varētu saņemt savu kravu ostā, viņiem ir jāuzrāda apdrošināšanas garantijas.
ERGO apdrošināšanas sabiedrības Baltijā ietilpst "ERGO" Apdrošinātāju grupā, kas ir viena no Vācijas un Eiropas lielākajām apdrošināšanas grupām. "ERGO" ir pārstāvēta vairāk nekā 30 pasaules valstīs, koncentrējoties uz biznesu Eiropā un Āzijā. "ERGO" akcionārs ir "Munich Re", kas ir viens no lielākajiem pārapdrošinātājiem un risku pārvaldītājiem pasaulē.