Delfi foto misc. - 78480
Foto: Pixabay

2020. gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēmis 327 patērētāju iesniegumus par problēmām saistībā ar kādu no finanšu pakalpojumiem. Salīdzinoši ar 2019. gadu, patērētāju iesniegumu skaits audzis par 25,77%, vēsta centra komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

Visvairāk - 112 iesniegumos patērētāji norādījuši uz nebanku kredītdevēju un kredītu starpnieku rīcību (salīdzinoši ar 2019. gadu + 30,23%). Būtiskākās problēmas, ar kurām patērētāji saskārušies - netaisnīgi līguma noteikumi, negodīga komercprakse (neatbilstoša maksātspējas izvērtēšana, kredītu kopējo izmaksu aprobežojumu neievērošana, maldinošas informācijas sniegšana u.c.), tāpat saņemtas sūdzības par parāda nepamatotību, procentu apmēru, parādu piedziņas procesu, līguma pirmstermiņa laušanu un saistību dzēšanu.

Savukārt lielākais procentuālais iesniegumu skaita pieaugums 2020. gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu fiksēts par kredītiestādēm (+ 31,48%), kredītiestādes patērētāju iesniegumos minot 71 gadījumā. Patērētāji sūdzējušies par maldinošu informāciju un/vai informācijas nesniegšanu, neskaidriem līguma noteikumiem, par parādu piedziņu, maksājumu novirzīšanas kārtību, kļūdaini veiktu maksājumu neatmaksāšanu, par savlaicīgu nebrīdināšanu, skaidro PTAC

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!