Valodu tehnoloģiju uzņēmums "Tilde" sadarbībā ar starptautisko sūtījumu piegādes uzņēmumu "DPD Latvija" izstrādājis virtuālo asistentu "Didzis", kas nodrošinās operatīvāku klientu apkalpošanu un sūtījumu piegādes procesu visās trijās Baltijas valstīs, ziņo "Tilde" pārstāve Zanda Zariņa.
Uzņēmums skaidro, ka šis ir pirmais ar mākslīgo intelektu apveltītais sarunbots, kas darbosies visās trijās Baltijas valstīs un ar klientiem sarunāsies latviešu, lietuviešu un igauņu valodās. "Didzis" pieejams "DPD" mājas lapā kā arī pašapkalpošanās portālā un sniedz klientiem atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par sūtījumu piegādes statusu, uzņēmuma darba laiku, kontaktinformāciju. Pakāpeniski plānots paplašināt virtuālā asistenta funkcionalitāti, nodrošinot papildu iespējas lietotājiem - konsultācijas un praktisku atbalstu sūtījumu izveides procesā, reģistrācijā un saņemšanas pieprasījumos.
Kā norāda "Tilde" biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš izmantotie algoritmi dabiskās vai cilvēka valodas apstrādei ļauj virtuālajiem asistentiem saprast ikdienišķas sarunas, precīzi uztvert lietotāja jautājumu un atrast nepieciešamās atbildes zināšanu bāzē.