Latvijas dzelzceļš
Foto: LETA

Latvijas tranzīta nozare var piedāvāt efektīvus risinājumus, savienojot Āziju ar Eiropu, pēc tikšanās ar Ķīnas vēstnieku Latvijā pauda Satiksmes ministrijas valsts sekretāre Ilonda Stepanova.

Viņa skaidroja, lai atgūtos no Covid-19 pandēmijas, Latvijas transporta un loģistikas nozare meklē jaunas biznesa iespējas un uzņēmumiem ir liela interese jaunu sakaru veidošanā kravas un pasažieru pārvadājumiem ar gaisa, sauszemes, dzelzceļa un jūras transportu.

Sanāksmes dalībniekiem - Stepanovai un Ķīnas vēstniekam Lianam Dzjaņcjuaņam - bijis vienots viedoklis, ka sekmīga starpvalstu sadarbība ir pamats, lai atkopšanās no Covid-19 pandēmijas krīzes globālā un valstu līmenī būtu pēc iespējas ātrāka.

Satiksmes ministrijā pauda, ka, reaģējot uz pandēmijas situāciju visā pasaulē, mainās tradicionālās tirdzniecības plūsmas, izmantoties transporta veidiem un maršrutiem starp Āziju un Eiropu, tostarp Ķīnu un Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm.

Ministrijā pauda, ka pašlaik Ķīna ir līderis pandēmijas kontroles un profilakses jomā pasaulē, tāpēc Ķīna ir labākās pozīcijās, lai pārskatītu tradicionālās pasažieru un kravas transporta plūsmas starp Āziju un Eiropu un otrādi. Savukārt Latvijas transporta un loģistikas nozare var piedāvāt efektīvus, ekonomiskus un drošus pakalpojumus un risinājumus liela apmēra beramkravu, lejamkravu, ķīmijas, lauksaimniecības produkcijas, ģenerālkravu un konteineru tranzīta pārvadājumiem.

Pēc ministrijā minētā, Latvija ir veiksmīgi savienota ar Ķīnu ar dzelzceļa, jūras un aviācijas savienojumiem, veidojot ilgtermiņa pamatu Ķīnas-Latvijas ekonomiskās sadarbības attīstībai.

Šogad Latvija un Ķīna atzīmē diplomātisko attiecību 30 gadus un piekto gadu kopš Latvija pievienojās Ķīnas "Josla un ceļš" iniciatīvai un Ķīnas - Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formātam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!