Pagājušajā gadā SIA "Valmiermuižas alus" apgrozījums samazinājies par 3%, sarūkot līdz 5,52 miljoniem eiro. Finanšu gadu uzņēmums noslēdzis ar 310,73 tūkstošu eiro peļņu, ziņo "Lursoft" Klientu portfelis. 2019. gaadā uzņēmums nopelnījis 15,83 tūkstošus eiro.
Kaut arī kopējais Latvijā pārdotā alus apjoms pērn samazinājies par 7,5%, "Valmiermuižas alus" darītavas pārdotā alus apjomi pagājušajā gadā sarukuši par 5,5%, kopumā pārdodot 2 181 551 litru alus. "Pārdotā alus apjoms litros samazinājies par 5,5%, bet bezalkoholisko dzērienu pārdošanas apjoms litros audzis par 14%," teikts "Valmiermuižas alus" vadības ziņojumā. Alus darītavai nozīmīgu alus pārdošanas apjomu veido restorāni un bāri, kuru darbību pavasarī un ziemā būtiski ierobežoja Covid-19, tāpēc alus darītava martā un aprīlī samazināja brūvēšanas apjomu, savukārt maijā atsāka brūvēt alu ar pilnu jaudu, pērnajā vasarā piedzīvojot līdz šim lielāko pārdošanas apjomu.
"No pirmās dienas "Valmiermuižas alus" svarīgākie klienti ir bijuši restorāni un bāri, kas veidoja ap 25% pārdošanas apjoma. Pērn martā līdz ar ārkārtējās situācijas stāšanos spēkā šos klientus burtiski pazaudējām vienā dienā. Lai Covid-19 "vētrā izpeldētu", esam izmantojuši valsts atbalsta programmas: subsidētās darba vietas, dīkstāves pabalsti, nodokļu atlikšana un grants apgrozāmajiem līdzekļiem ir ļāvis neapstāties, saglabāt darba vietas, attīstīt jaunas nišas garšas , interneta veikalu un eksportu. Esam "airējuši stiprāk", lai līdzsvarotu zaudēto pārdošanas apjomu," teic "Valmiermuižas alus" saimnieks Aigars Ruņģis.