misc - 1388
Foto: LETA

Pagājušajā gadā SIA "Valmiermuižas alus" apgrozījums samazinājies par 3%, sarūkot līdz 5,52 miljoniem eiro. Finanšu gadu uzņēmums noslēdzis ar 310,73 tūkstošu eiro peļņu, ziņo "Lursoft" Klientu portfelis. 2019. gaadā uzņēmums nopelnījis 15,83 tūkstošus eiro.

Kaut arī kopējais Latvijā pārdotā alus apjoms pērn samazinājies par 7,5%, "Valmiermuižas alus" darītavas pārdotā alus apjomi pagājušajā gadā sarukuši par 5,5%, kopumā pārdodot 2 181 551 litru alus. "Pārdotā alus apjoms litros samazinājies par 5,5%, bet bezalkoholisko dzērienu pārdošanas apjoms litros audzis par 14%," teikts "Valmiermuižas alus" vadības ziņojumā. Alus darītavai nozīmīgu alus pārdošanas apjomu veido restorāni un bāri, kuru darbību pavasarī un ziemā būtiski ierobežoja Covid-19, tāpēc alus darītava martā un aprīlī samazināja brūvēšanas apjomu, savukārt maijā atsāka brūvēt alu ar pilnu jaudu, pērnajā vasarā piedzīvojot līdz šim lielāko pārdošanas apjomu.

"No pirmās dienas "Valmiermuižas alus" svarīgākie klienti ir bijuši restorāni un bāri, kas veidoja ap 25% pārdošanas apjoma. Pērn martā līdz ar ārkārtējās situācijas stāšanos spēkā šos klientus burtiski pazaudējām vienā dienā. Lai Covid-19 "vētrā izpeldētu", esam izmantojuši valsts atbalsta programmas: subsidētās darba vietas, dīkstāves pabalsti, nodokļu atlikšana un grants apgrozāmajiem līdzekļiem ir ļāvis neapstāties, saglabāt darba vietas, attīstīt jaunas nišas garšas , interneta veikalu un eksportu. Esam "airējuši stiprāk", lai līdzsvarotu zaudēto pārdošanas apjomu," teic "Valmiermuižas alus" saimnieks Aigars Ruņģis.

Kā norādījis "Valmiermuižas alus", pārdošanas apjoma pieauguma līderis pērn bija Kokmuižas eili, kā arī arvien vairāk bezalkoholisko dzērienu pircēji priekšroku dod tīrām Latvijas garšām, kuras apvieno vairāk sulas un mazāk cukura, kā rezultātā "Gardu muti" zelteri pērn pārdoti par 15% vairāk nekā 2019. gadā.

Uzņēmumā norāda, ka, pateicoties rabarberu zeltera ieviešanai, zīmola "Gardu muti" zelteru pārdošanas apjomu izdevies palielināt, sasniedzot 253 639 eiro. Zelteris gatavots tikai no Latvijas zemnieku izaudzētiem rabarberiem. Arī šogad "Valmiermuižas alus" plāno zelteru ražošanai iepirkt 10 tonnu Latvijas rabarberu. Kā novērojis Ruņģis, pircēji kļuvuši patriotiskāki, bet arī izvēlīgāki. Ieviešot gaišo medalu, medalus "Namejs" pārdošanas apjoms pērn pieaudzis par 80%, sasniedzot 83 000 eiro. "Pircēji novērtē, ka medalu brūvējam ar Latvijas bišu medu, nevis ekstraktu vai cukuru," atklāj Ruņģis. Savukārt trīs bezalkoholiskā alus garšu ieviešana pērn ļāvusi dubultot "Kokmuižas" eilu pārdošanu, sasniedzot 153 422 eiro. "Esam vienīgā alus darītava Latvijā, kas brūvē bezalkoholisko IPA (Indian Pale Ale), ko novērtējuši autovadītāji," teic Ruņģis.

"Valmiermuižas alus" pagājušajā gadā turpinājis attīstīt alus eksportu. Uzņēmums savu produkciju eksportējis uz Igauniju, Lietuvu, Somiju, Zviedriju, Dāniju un Īriju, kur bijis visstraujākais eksporta pieaugums. Pērn par otru lielāko eksporta tirgu aiz Igaunijas kļuvusi Īrija. Uzņēmums uzsācis alus eksportu arī uz Lielbritāniju un Spāniju, savukārt zelteru eksports uzsākts uz Igauniju un Zviedriju. Jānorāda, ka SIA "Valmiermuižas alus" 2020. gadā eksportējusi 147,24 tūkstošus litru alu, kas veido 6,5% no kopējā izbrūvētā alus apjoma.

Alus darītava pērn izmantojusi valsts atbalsta programmas Covid-19 krīzes seku mazināšanai: dīkstāves pabalstus, subsidētās darba vietas, nodokļu nomaksas atlikšanu. Ņemot vērā Covid-19 radītos riskus un nenoteiktību, uzņēmuma vadība pieņēmusi lēmumu uz nenoteiktu laiku atlikt investīcijas jaunas Kokmuižas alus darītavas izveidē Kocēnos un koncentrēties uz alus darītas pilnīgošanu Valmiermuižā.

Pagājušajā gadā uzņēmumā bija nodarbināts 71 darbinieks, un uzņēmums nodokļu maksājumos valsts kopbudžetā samaksājis 1,54 miljonus eiro. 2005.gadā reģistrētā "Valmiermuižas alus" pamatkapitāls ir 1,39 miljoni eiro. Valmiermuiža ir maza muižas alus darītava ar kopējo tirgus daļu 1,1% un izbrūvētiem 2,18 miljoniem litru gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!